Minister zdrowia zachęca do programu treningowego NFZ. Co oferuje?

Jacek Wykowski
  • Jacek Wykowski
opublikowano: 25-11-2022, 12:32

Minister zdrowia Adam Niedzielski zachęca, by poprawić kondycję, korzystając z programu treningowego NFZ, który jest dostępny w aplikacji mojeIKP.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Fot. NFZ
  • Minister zdrowia Adam Niedzielski zachęca do skorzystania z darmowych treningów “8 tygodni do zdrowia”, które dostępne są na Internetowym Koncie Pacjenta.
  • Po zalogowaniu się do aplikacji mojeIKP należy wybrać zakładkę "profilaktyka", a w kolejnym kroku “8 tygodni do zdrowia”.

"Program treningowy #8tygodnidozdrowia znajdziecie na #mojeikp" – napisał w czwartek na Twitterze szef MZ.

8 tygodni do zdrowia, czyli trening z NFZ

Po zalogowaniu się do aplikacji mojeIKP, należy najpierw wybrać zakładkę "profilaktyka" (na dole po prawej stronie). Wyświetlą się cztery opcje do wyboru - “Kroki” (tutaj za pomocą Google Fit mamy licznik korków), “Twoje plany żywieniowe” (darmowe porady dietetyczne NFZ), “Sprawdź swoją wiedzę” (quizy o zdrowiu) i właśnie “8 tygodni do zdrowia”.

Jak zaznacza NFZ, jest to bezpłatny plan bezpiecznych treningów, które pomogą wrócić do formy czy zmniejszyć ryzyko różnych chorób. “Program opracowany z myślą o osobach nieaktywnych i chorych przewlekle poprowadzi Cię krok po kroku, uwzględniając Twój stan zdrowia. Otrzymujesz plan treningów na tydzień. Kolejne tygodniowe plany treningowe będą zależeć od Twoich postępów i gotowości” - czytamy w opisie programu.

Treningi prezentowane są w postaci materiałów video.

Na filmiku przygotowanym przez NFZ, zachęcającym do skorzystania z programu treningowego, wskazano, że został on przewidziany na 8 tygodni, ma m.in. budować motywację, uświadamiać korzyści z aktywności fizycznej, dawać konkretne wskazówki, zachęcać do zdrowych nawyków i poprawić kondycję.

W treningach NFZ pomaga lekarz, trener, fizjoterapeuta i psycholog

"Dbamy o to, żebyście ćwiczyli bezpiecznie. W programie mamy cały zespół ekspertów" –zaznaczono, wskazując m.in. na udział lekarza, trenera, fizjoterapeuty i psychologa.

“Zamieniając 30 minut siedzenia na nawet niską aktywność fizyczną, zmniejszysz ryzyko zgonu z powodu nowotworu już o 8 proc. Jeśli zwiększysz aktywność do średniego natężenia, to ryzyko spadnie aż o 31 proc. Niestety siedzący tryb życia, może zwiększyć to ryzyko aż o 82 proc.” - czytamy na stronie pacjent.gov.pl.

Treningi mają m.in. pomóc zredukować masę ciała - jak wskazano - “nawet do 3 kg”.

W każdym treningu fizjoterapeuta demonstruje, jak poprawnie wykonać trening, trener przeprowadza przez trening, lekarz omawia zdrowotne korzyści wysiłku fizycznego oraz przedstawia tygodniowy plan samodzielnej aktywności, a psycholog motywuje i zachęca do wytrwałości.

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.