Minister zdrowia powołał komitet nadzorujący wdrożenie centralnych e-usług w POZ
Minister zdrowia powołał Komitet Sterujący Projektu „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim „Centralne e-usługi POZ” lub „eGabinet+”)”.

Zarządzenie w tej sprawie ukazało się 22 września 2022 w Dzienniku Urzędowym. Wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Komitet jest organem pomocniczym ministra zdrowia. W jego skład wchodzą:
1. przewodniczący komitetu – dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia;
2. zastępca przewodniczącego komitetu – zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia;
3. członkowie:
- przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia, pełniący funkcję głównego użytkownika w projekcie
- przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa pełniącej funkcję instytucji pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020, pełniący funkcję głównego użytkownika w projekcie,
- przedstawiciel Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję głównego dostawcy w projekcie,
- przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcję głównego dostawcy w projekcie;
4. Sekretarz komitetu – pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia.
Do zadań komitetu należy zarządzanie projektem, w tym w szczególności:
1. monitorowanie realizacji projektu;
2. dostarczanie wytycznych dla projektu;
3. weryfikowanie zgodności projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji projektu;
4. zatwierdzanie dokumentów projektu;
5. zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu projektu;
6. podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
7. nadzorowanie dostarczenia produktów projektu;
8. zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie projektu.
Źródło: Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia
ZOBACZ TAKŻE: Recepty papierowe pochłaniały trzy czwarte czasu lekarzy POZ. Jak jest teraz?
Powstał komitet ds. wdrożenia w POZ narzędzi e-zdrowia
Źródło: Puls Medycyny