"Zbiórka na cycki, nowe fryzury i dragi" kampanią roku 2012 (GALERIA & FILM)

  • Marta Markiewicz
26-04-2013, 11:05

W piątej edycji Konkursu Kampania Społeczna Roku zwyciężyła fundacja Rak'nRoll, która odważnym hasłem 'Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi" zachęcała do przekazani jej 1 procenta podatku.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Podczas uroczystej gali w stołecznym Teatrze Rozmaitości Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej oraz przewodniczący konkursowego jury podkreślał, że liderami kreatywności są kampanie organizacji pozarządowych.

"Rokrocznie możemy zaobserwować dużo dobrych i poprawnych kampanii, niestety wciąż mało jest kampanii wybitnych. Zdecydowanie najbardziej kreatywne są kampanie w kategorii NGO. Wynika to pewnie z większej swobody i możliwości współpracy organizacji i agencji realizującej kampanię. Niestety sztywne procedury przetargowe prawdopodobnie zabijają kreatywność kampanii inicjowanych przez instytucje publiczne. W kategorii kampanii firm i fundacji firm nagrodzone i wyróżnione zostały kampanie małych firm a nie korporacji. To też jest znamienne. W  kreatywności te mniejsze są zdecydowanymi liderami. Jury stara się to docenić. Prawdopodobnie to obszar zaangażowania społecznego, w którym właśnie nie ci najwięksi mogą się wykazać"- przekonuje Paweł Prochenko.

Kampania fundacji Rak'n'Roll w ocenie jury "oddziaływała na odbiorców poprzez wzbudzanie współczucia czy epatowanie mocnymi obrazami, a przez odważną i bezpośrednią formę przekazu".

W kategorii zdrowie nagrodę zdobyła kampania "SM - walcz o siebie" zainicjowana przez Polskie Stowarzyszenie Stwardnienia Rozsianego, Fundację Neuropozytywni i Fundację Urszuli Jaworskiej.

Wyróżnienia otrzymały również:

Autyzm wprowadza zmysły w błąd, nadawca: Fundacja SYNAPSIS (FILM)

Pełnoprawni i aktywni, nadawca: Fundacja Aktywnej Rehabilitacji

Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna, nadawca: Fundacja Rak’n’Roll

 

Zobacz spoty promujące nagrodzone kampanie:

"SM - walcz o siebie"

"Autyzm wprowadza zmysły w błąd"

 

 

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MM

Puls Medycyny
Inne / "Zbiórka na cycki, nowe fryzury i dragi" kampanią roku 2012 (GALERIA & FILM)
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.