Wyzwania związane z leczeniem czerniaka w dobie COVID-19

opublikowano: 28-12-2021, 09:00

Gorączki będące skutkiem ubocznym stosowania inhibitorów BRAF/MEK mogą mylnie wskazywać na zakażenie wirusem SARS-CoV-2, co stanowi obecnie duże wyzwanie w praktyce klinicznej - mówi dr n. med. Bożena Cybulska-Stopa.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Lecząc pacjentów z zaawansowanym czerniakiem klinicyści starają się wybierać leki o najkorzystniejszym profilu toksyczności. Dużym wyzwaniem w dobie pandemii może być stosowanie kombinacji dabrafenibu z trametynibem, którego skutkiem ubocznym mogą być wysokie gorączki.

O tym, jakie kombinacje wybierać w obliczu walki z wirusem SARS-CoV-2, rozmawiamy z dr hab. n. med. Bożeną Cybulską-Stopą z Kliniki Onkologii Klinicznej Narodowego Instytutu Onkologii, Państwowego Instytutu Badawczego w Krakowie.

Onkologia
Ekspercki newsletter z najważniejszymi informacjami dotyczącymi leczenia pacjentów onkologicznych
ZAPISZ MNIE
×
Onkologia
Wysyłany raz w miesiącu
Ekspercki newsletter z najważniejszymi informacjami dotyczącymi leczenia pacjentów onkologicznych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Grupa Rx sp. z o.o. Klauzula informacyjna w pełnej wersji dostępna jest tutaj
Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.