Wiosenne przesilenie? Lekarze rodzinni radzą, jak je zwalczyć

oprac. MAR
30-03-2018, 08:46

Przedwiośnie to okres, kiedy wielu pacjentów skarży się na senność, apatię, zmęczenie oraz huśtawkę nastrojów. Zdaniem lekarzy rodzinnych skupionych w Porozumieniu Pracodawców Ochrony Zdrowia - istnieje kilka sposobów na to, by poradzić sobie z wiosennym przesileniem.

Odrobienie zaległości dietetycznych - to zdaniem lekarzy powinno być pierwszym krokiem osób uskarżających się na symptomy wiosennego przesilenia.

Zobacz więcej

Curriculum_Photografia CC) Public Domain

"Śmiało możemy zacząć od założenia domowej uprawy kiełków z dostępnych nasion, np. lucerny, rzodkiewki czy rzeżuchy. Kiełki to bogate źródło witamin z grupy B, A, C, E oraz składników mineralnych: magnezu, potasu, cynku, wapnia, fosforu" – wymieniają lekarze PPOZ.

Podkreślają również, że do posiłków warto włączyć składniki bogate w magnez oraz cynk, które wspierają organizm w walce ze stresem i jednocześnie poprawiają stan paznokci oraz włosów.

Nie można również pominąć kwestii regularności, bowiem mówiąc o optymalnej diecie, należy przygotować się na spożywanie 5 posiłków dziennie w stałych godzinach. "Nie wychodźmy z domu bez zjedzenia śniadania, a do pracy czy szkoły zabierajmy ze sobą drugie śniadanie. Może to być jogurt, kanapka z sałatą. Unikajmy słodyczy, fast foodów, chipsów. Nie zawierają nic oprócz pustych kalorii i tłuszczów. Pamiętajmy też o nawadnianiu organizmu. Zaleca się wypijanie dziennie nawet dwóch litrów wody, najlepiej niskozmineralizowanej lub źródlanej. Można też popijać herbatki owocowe lub zieloną herbatę" – radzą lekarze PPOZ.

Właściwie zbilansowana dieta to jednak nie wszystko. Organizm ludzki wymaga bowiem właściwej ilości snu (co najmniej osiem godzin dziennie), a także aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Dlatego też lekarze zalecają wdrożenie do codziennej rutyny minimum pół godzinnego spaceru.

"Łapmy każdy promyk wiosennego słońca, które stymuluje pracę przysadki – gruczołu produkującego serotoninę. Hormon ten pomaga walczyć ze stresem i przygnębieniem. Wzmacnia także układ odpornościowy całego organizmu. Zmęczenie fizyczne niweluje zmęczenie psychiczne. Ruch sprzyja usuwaniu toksyn, pobudza układ krążenia, zwiększa produkcję hormonów, w tym endorfin (hormonów szczęścia). Z wiosennym przesileniem można walczyć, i to skutecznie. Wystarczą chęci. Dobry sen, właściwa dieta, regularny ruch i niezawodne słońce" – oceniają lekarze rodzinni.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: oprac. MAR

Puls Medycyny

Pediatria / Wiosenne przesilenie? Lekarze rodzinni radzą, jak je zwalczyć
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.