Ważne gdzie

Agnieszka Stawarska, analityk ryku farmaceutycznego PMR
opublikowano: 29-09-2010, 00:00
Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Lokalizacja apteki jest czynnikiem determinującym strukturę sprzedaży w placówce. Apteki zlokalizowane w centrach handlowych, na głównych ulicach miast czy też w małych miejscowościach i na wsiach mają klientów o różnych oczekiwaniach i dokonujących różnych wyborów. Przykładowo, w aptekach zlokalizowanych w centrach handlowych lub przy supermarketach/hipermarketach zakupów leków dokonuje się impulsywnie, przy okazji innych zakupów, dlatego też te placówki koncentrują się na produktach OTC (lekach i suplementach diety) i dermokosmetykach. Takie apteki często mają charakter drugstore z rozbudowaną częścią wydającą produkty dostępne bez recepty (taki format placówek wdraża np. Super-Pharm). Z drugiej strony, apteki zlokalizowane przy placówkach ochrony zdrowia koncentrują się głównie na dostarczeniu produktów przepisywanych pacjentom przez lekarza i mają bogate portoflio leków Rx.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Agnieszka Stawarska, analityk ryku farmaceutycznego PMR

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.