Wartość globalnego rynku telemedycyny to już 25 mld dolarów

EG
aktualizacja: 28-06-2018, 15:00

Eksperci szacują, że wzrost wartości rynku telemedycyny zwiększa się w tempie 20 proc. rocznie – trzy czwarte z 25 mld dolarów w 2018 r. to wycena rynku amerykańskiego. Co z Polską? Z danych zebranych w badaniu opinii przez Instytut Badawczy ARC Rynek Opinia wynika, że 2/3 respondentów nie zna pojęcia telemedycyny.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Polska telemedycyna rozwija się dynamicznie, ale głównie w obszarze kardiologii i geriatrii. Na przeszkodzie osiągnięcia wyższego wzrostu stoją brak odpowiednich rozwiązań informatycznych – aplikacji, systemów, platform czy elektronicznej dokumentacji. Dopiero w tym roku Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło w Siedlcach pilotaż e-recepty. Rynek prywatnej opieki zdrowotnej wart jest w Polsce około 5 mld euro, a według danych PwC aż 60 proc. pacjentów w Europie Środkowo-Wschodniej byłoby zainteresowanych usługami telemedycznymi.

Świadomość Polaków dotycząca możliwości, jakie niesie telemdycyna jest jednak wciąż niewielka. iWylecz zleciło Instytutowi Badawczemu ARC Rynek Opinia badania opinii, z których wynika, że 19 proc. jego uczestników uważa teledycynę za „leczenie przez telefon”. 14 proc. respondentów sądzi, kojarzy ją z Internetem, natomiast 10 proc. sądzi, że jest to „leczenie zdalne”. 

Wydaje się, że kluczem do niskiej popularności usług telemedycznych w Polsce jest właśnie niewiedza, ponieważ Polacy coraz chętniej sięgają po technologię, by dowiedzieć więcej o swoim zdrowiu.  Te same badania opinii wykazały, że 36 proc. respondentów korzysta z portali pacjenckich. 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Rewolucja telemedyczna wymaga czasu

MZ: telemedycyna w opiece senioralnej zbyt słabo rozwinięta

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: EG

Najważniejsze dzisiaj
Tematy
Puls Medycyny
Inne / Wartość globalnego rynku telemedycyny to już 25 mld dolarów
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.