Uruchomiono portal Centrum Kryzysowego pacjentów onkologicznych. W planach też infolinia

MJM/PAP
opublikowano: 29-11-2022, 15:30

Portal Centrum Kryzysowego prowadzący krok po kroku pacjenta onkologicznego przez wszystkie etapy leczenia, od diagnozy poprzez chemioterapię czy radioterapię, po rehabilitację, wsparcie psychologiczne i socjalne zaprezentowało stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Komplementarną częścią centrum ma być infolinia telefoniczna, która ma ruszyć 16 stycznia 2023 r.
Komplementarną częścią centrum ma być infolinia telefoniczna, która ma ruszyć 16 stycznia 2023 r.
Screen centrumkryzysowe.org.pl
  • We wtorek 29 listopada odbyła się w Warszawie prezentacja portalu Centrum Kryzysowe (www.centrumkryzysowe.org.pl) dla pacjentów onkologicznych stworzonego przez Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.
  • Założycielka i prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny Elżbieta Kozik powiedziała na konferencji prezentującej portal, że realizacja pomysły platformy trwała dwa lat i była to - jak podkreśliła - ciężka praca.
  • Podała, że portal prowadzi pacjenta krok po kroku przez wszystkie etapy leczenia, poczynając od diagnozy poprzez chemioterapie czy radioterapię po rehabilitację, wsparcie psychologiczne i socjalne.

– Na razie udało się nam opracować trzy ścieżki: ścieżkę rak jajnika, rak piersi, rak płuca - powiedziała Elżbieta Kozik.

Wyraziła nadzieję, że w przyszłym roku powstaną kolejne ścieżki. Oceniła, że pacjentom brakuje tych wiadomości i "zwykle są we mgle".

– Nie wiedzą, co im się należy - podkreśliła.

– W jednym miejscu skupiłyśmy szereg informacji o danym raku. To są dane aktualne, prawdziwe, wyczerpujące i one nie są bezimienna. One zawsze są przypisane do określonego eksperta, do określonego lekarza - zaznaczyła.

Uruchomiono portal Centrum Kryzysowego pacjentów onkologicznych

Portal ma być interaktywny i "w permanentnej budowie" - podkreśliła Kozik. Zachęciła do wysyłania uwag na temat jego funkcjonalności i zapewniła, że wprowadzane będą sugerowane przez użytkowników rozwiązania.

Prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny podkreśliła, że centrum będzie spełniać swoją rolę, tylko jeśli będzie aktualne i często aktualizowane. Na razie planowane jest ich wprowadzane raz na kwartał.

Komplementarną częścią centrum ma być infolinia telefoniczna, która ma ruszyć 16 stycznia 2023 r. Jak podała Kozik, obsługiwać je będzie pięć ekspertek z przygotowaniem psychologicznym.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Psychoonkolog Adrianna Sobol: Chorym trzeba dawać poczucie zaopiekowania

Psychoonkolog pomaga na każdym etapie leczenia

Onkologia
Ekspercki newsletter z najważniejszymi informacjami dotyczącymi leczenia pacjentów onkologicznych
ZAPISZ MNIE
×
Onkologia
Wysyłany raz w miesiącu
Ekspercki newsletter z najważniejszymi informacjami dotyczącymi leczenia pacjentów onkologicznych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Healthcare Polska.

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.