Telemedycyna satysfakcjonuje wszystkich

MAT
opublikowano: 09-12-2015, 16:16

Rosnąca popularność zdalnych konsultacji rodzi pytania o ich rzeczywistą wartość. W amerykańskim badaniu metodę tę pozytywnie ocenili pacjenci, lekarze oraz technicy.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Pisaliśmy niedawno o skuteczności tego typu technologii. Nowe badanie sprawdziło poziom satysfakcji różnych grup jej użytkowników.

Przeprowadzili je specjaliści z University of Missouri School of Medicine. Jego autorzy przygotowali trzy ankiety przeznaczone dla pacjentów, a także lekarzy i organizujących zdalne spotkania techników, którzy korzystali z systemu Missouri Telehealth Network. Sieć ta dostarcza telemedyczne usługi w 62 hrabstwach w stanie Missouri.

Wszystkie trzy grupy były w większości usatysfakcjonowane stosowaniem ocenianej techniki. 83 proc. z prawie 300 pacjentów uznała jakość usług za dobrą i 78 proc. stwierdziło, że skorzystałoby z tej technologii ponownie. 86 proc. z 21 lekarzy było zadowolonych z pomocy, jakiej mogli udzielić, a 67 proc. koordynatorów organizujących telekonsultacje stwierdziło, że były one łatwe do przeprowadzenia.

"Nasze badanie uzasadniło użycie telemedycyny w opiece nad pacjentami z wiejskich obszarów" - twierdzi autorka eksperymentu prof. Mirna Becevic. "Znając poziom satysfakcji wszystkich rodzajów użytkowników możemy rozważać wprowadzenie specjalistycznych konsultacji np. dotyczących problemów z zachowaniem, autyzmu czy dermatologii poza terenami wiejskimi, z włączeniem miast" - opowiada badaczka.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.