Telefoniczna Informacja Pacjenta pod numerem 800 190 590
Od 13 listopada ogólnopolska infolinia Rzecznika Praw Pacjenta przekształci się w Telefoniczną Informację Pacjenta – wspólny projekt Rzecznika Prawa Pacjenta i Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod numerem 800 190 590 na pytania pacjentów odpowiadać będzie kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ i Biura RPP.
Jedna wspólna infolinia ma zagwarantować pacjentom uzyskanie szybkiej, przejrzystej i kompleksowej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Wszystkie rozmowy będą nagrywane.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tys. połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.
„Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje – tłumaczą w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. – To pierwszy etap wprowadzanych zmian – nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo, Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad lekarskich” – zapowiadają.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Karta EKUZ - ograniczenia w krajach UE. Uważaj na haczyki
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: MMD