Telefoniczna Informacja Pacjenta – czynna całą dobę, siedem dni w tygodniu
Pod numerem 800-190-590 przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) udzielają informacji m.in. o najkrótszych terminach leczenia i miejscach, gdzie można znaleźć pomoc – poinformował Łukasz Szumowski.
Infolinia, jak wskazał szef Ministerstwa Zdrowia na konferencji w Warszawie, obsługuje pacjentów z całej Polski.
"Pacjent, kontaktując się, może dowiedzieć się, gdzie pójść do lekarza, gdzie jest najszybszy termin diagnostyki i terapii oraz np., gdzie w ich okolicy znajduje się dana placówka" – wskazał minister zdrowia.
Docelowo, jak zapowiada Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia, TIP będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, lecz także, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.
Dzwoniąc pod numer #TIP 800-190-590 można dowiedzieć się gdzie znajduje się najbliższy szpital, w którym miejscu najszybciej otrzymamy pomoc medyczną, jak uzyskać kartę EKUZ, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta. @a_niedzielski @NFZ_Centrala @SzumowskiLukasz pic.twitter.com/VNn37DKJ7v
— Ministerstwo Zdrowia (@MZ_GOV_PL) September 17, 2019
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: EG/PAP