Tańsze owoce to mniej zgonów

MAT
02-03-2016, 17:59

Obniżenie cen warzyw i owoców jest bardziej skuteczne w ratowaniu życia niż promujące zdrową dietę kampanie w mediach. Redukcja cen uratowałaby tysiące ludzi - pokazują symulacje.

Badacze z Tufts University i University of Liverpool opracowali model, który umożliwia symulacje wpływu różnych działań zmieniających nawyki żywieniowe na ryzyko chorób serca i udaru w populacji.

"Relatywna efektywność kampanii prozdrowotnych nakierowanych na poprawę diety w porównaniu do zachęt finansowych nie była nigdy sprawdzona" - mówi jeden z autorów badania dr Martin O'Flaherty z University of Liverpool.

Uczeni dokonali tego, korzystając z nowego modelu. Obniżenie cen o 10 proc. zmniejszyłoby w USA śmiertelność z powodu chorób układu krążenia w ciągu 15 lat o 1 proc. (64 do 69 tys. zgonów). Najbardziej efektywny okazał się spadek cen o 30 proc., obniżając śmiertelność o 3 proc. (191 - 205 tys. zgonów). Tymczasem trwająca 15 lat kampania medialna pozwoliłaby na spadek liczby śmiertelnych przypadków o 0,3 proc. (23 - 25 tys.).

Zmiana cen miałaby przy tym dodatkowe zalety. W przeciwieństwie do działań medialnych, w równy sposób oddziaływałaby na różne grupy etniczne. Do tego jej efekty pojawiają się stosunkowo szybko.

Zobacz więcej

Pixabay/CC0 Public Domain

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Najważniejsze dzisiaj

Tematy

Puls Medycyny

Kardiologia / Tańsze owoce to mniej zgonów
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.