Szokowanie w imię profilaktyki raka piersi
Film promujący kampanię społeczną „Zbadaj piersi swojej partnerki” budzi emocje. Jego twórcy twierdzą, że mocny, zapadający w pamięć przekaz zwiększy świadomość mężczyzn.
„Dziewczyna strongmena pokazuje cycki” – tak zatytułowany spot krąży od końca października w sieci. Na filmie, stylizowanym na amatorski, domowy striptiz nagrany internetową kamerką, Amanda Mrowiec odkrywa przed internautami swoje wdzięki. W kulminacyjnym momencie oczom widzów ukazuje się blizna po mastektomii. Kampania, której inicjatorem jest agencja 4DB Brand Design, ma charakter wiralny (docelowa grupa odbiorców przekazu popularyzuje go za pośrednictwem m.in. ustnych rekomendacji, poczty elektronicznej, społeczności internetowych). Twórcy kampanii kierują ją do mężczyzn, a jako medium wybrali Internet.
Cały artykuł na ten temat znajduje się w Pulsie Medycyny nr 17 (220).
Aktualna oferta prenumeraty Pulsu Medycyny
Sprawdź co o kampanii sądzą eksperci - lekarz, psycholog oraz specjalista od marketingu:
Wszystkie drogi prowadzą do ... celu
prof. Artur Pupka, Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
Tak jednym zdaniem można scharakteryzować klip promujący kampanię społeczną „Zbadaj piersi swojej partnerki”. Należy się tylko zastanowić do jakiej grupy odbiorców przekaz zawarty w tym filmie powinien trafić.
Aktualna oferta prenumeraty Pulsu Medycyny
Mobilizacja dla mężczyzn
Jacek Santorski, psycholog zdrowia i biznesu
Marketing jest taką dziedzina w której tylko bardzo oryginalne bodźce o silny tzw. przeniku przyczepności (stickness), oparte na zasadzie kontrastu, docierają w głąb świadomości odbiorcy, odciskają się w niej i w ten sposób mogą wpływać na jego nastawienie i zachowanie. To powoduje, że wszelka skuteczna reklama oscyluje na granicy szoku lub uwodzicielskiego transu.
Aktualna oferta prenumeraty Pulsu Medycyny
Warto wyjść poza granice zaścianka
Mirek Połyniak, ekspert e-marketingu
Moim zdaniem internauci to ludzie o ponadprzeciętnym poziomie świadomości i poczucia humoru, więc w wypadku kampanii internetowych można pozwolić sobie na nieco odważniejsze środki wyrazu. Szczególnie w epoce mediów społecznościowych, gdy chcemy by przekaz rozprzestrzeniał się w sieci, ważne jest by poruszał on emocje odbiorców - to gwarantuje rezonans, dyskusje i wzrost świadomości poruszanego problemu.
Aktualna oferta prenumeraty Pulsu Medycyny
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Marta Markiewicz