System Obsługi List Refundacyjnych już działa

oprac. kl
02-01-2017, 10:50

1 stycznia wdrożono system teleinformatyczny, zapewniający pełną obsługę procesu refundacyjnego. Ma on przetwarzać dane niezbędne do wydania decyzji w sprawie objęcia refundacją leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego.

Dzięki nowemu systemowi, wnioskodawca będzie mógł złożyć w związku z art. 24 ust.1 ustawy refundacyjnej wnioski o: objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu, podwyższenie i obniżenie ceny, a także  o skrócenie obowiązywania decyzji refundacyjnej. Osoba wnioskująca monitorować dokumentację na poszczególnych etapach rozpatrywania wniosku.

W związku z wprowadzeniem SORL, sprecyzowano także przepisy w zakresie funkcjonowania Komisji Ekonomicznej i obowiązków Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. 

Jak poprawnie złożyć wniosek?

Pierwszym krokiem jest założenie konta w Systemie Administracji P2. Jest ono niezbędne do poprawnego uwierzytelnienia użytkowników w SOLR. Profil umożliwia dostęp do swoich danych, resetowania albo zmieniania hasła.

Funkcjonalności Systemu Administracji w zakresie uwierzytelniania użytkowników i podpisu elektronicznego będą wykorzystywane na potrzeby systemów wchodzących w skład projektów P1 i P2. Dzięki temu wnioskodawcy nie będą musieli zakładać większej liczny kont, dzięki którym mają dostęp do systemu AP. 

Wnioskodawco!

Zarejestruj się w Systemie Administracji.

Szczegółowy podręcznik oraz instrukcję znajdziesz tutaj

Opłatę za złożenie wniosku o założenie konta w Systemie Obsługi List Refundacyjnych należy wnieść na numer konta bankowego Ministerstwa Zdrowia: 69 1010 1010 0013 1322 3100 0000

W tytule przelewu należy podać nazwę wnioskodawcy oraz dopisek: opłata za założenie konta SOLR.

Po dopełnieniu wszystkich formalności zostanie utworzone tzw. konto administratora lokalnego wnioskodawcy. Osoba wskazana we wniosku będzie miała możliwość zakładania kont oraz nadawania odpowiednich uprawnień pozostałym pracownikom danego wnioskodawcy.

Do wniosku składanego w wersji papierowej należy w formie elektronicznej (w wersji edytowalnej) dołączyć wypełniony formularz wniosku o założenie konta. 

 

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: oprac. kl

Najważniejsze dzisiaj

Puls Medycyny

Farmakologia / System Obsługi List Refundacyjnych już działa
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.