Spore zmiany w statucie Narodowego Funduszu Zdrowia. Mają pomóc promować profilaktykę

KL, RCL
opublikowano: 10-03-2022, 12:50

Nowela rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia została 10 marca skierowana do ogłoszenia. Jakie zmiany w działalności Funduszu wprowadza?

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Rozporządzenie wprowadza zmiany w strukturze organizacyjnej NFZ, od centrali po oddziały wojewódzkie Funduszu.
iStock

Wprowadzane zmiany mają zapewnić większą efektywność wykonywanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia zadań w obszarze profilaktyki zdrowotnej oraz promocji. Powinno przyczynić się to do korzystania przez pacjentów z większej liczby profilaktycznych świadczeń opieki zdrowotnej i tym samym wczesnego wykrywania chorób i zapobiegania im.

Co projekt rozporządzenia zmienia w strukturze organizacyjnej NFZ

Zmiany w centrali Funduszu przez:

  • przekształcenie Biura Komunikacji Społecznej w Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji,
  • przekształcenie Departamentu Obsługi Klientów w Departament Obsługi Klientów i Profilaktyki,
  • likwidację Biura Profilaktyki Zdrowotnej.

Zmiany w oddziałach wojewódzkich Funduszu przez:

  • przekształcenie Zespołu Komunikacji Społecznej w Zespół Komunikacji Społecznej i Promocji,
  • przekształcenie Wydziału Obsługi Klientów w Wydziału Obsługi Klientów i Profilaktyki,
  • likwidację Zespołu Polityki Zdrowotnej.

Zmiany w statucie NFZ. Co zyskają “klienci”?

Jak wskazano w uzasadnieniu noweli, obecnie tzw. żywa profilaktyka jest realizowana jest przez Departament Obsługi Klienta (dietetycy, kioski profilaktyczne, wszelkiego rodzaju kampanie). Bezpośredni kontakt ze świadczeniobiorcami i świadczeniodawcami jest realizowany właśnie w tej komórce organizacyjnej, która jako jedyna posiada możliwość bezpośredniej promocji w kontakcie z klientem.

“Proponowana zmiana w założeniu ma uruchomić potencjał sal obsługi klientów, tak by wykorzystać bezpośredni kontakt z klientem i w sposób aktywny prowadzić promocję i profilaktykę zdrowotną cały czas, dodatkowo wzmacniając przekaz o działania wynikające z organizowanych kampanii. Proponowane rozwiązanie stwarza również potencjał do utworzenia przestrzeni, w której wszelkie informacje przekazywane przez klientów mogą i powinny być gromadzone i przekazywane do dalszej reakcji Funduszu” - czytamy w dokumencie.

Zmiana dotyczy też promocji w mediach. Teraz za działania promocyjne oraz profilaktykę zdrowotną w tym obszarze będzie odpowiadać Biuro Komunikacji Społecznej. Cały dokument TUTAJ.

Rozporządzenia wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2022 r.

Prawo w medycynie
Newsletter przygotowywany przez radcę prawnego specjalizującego się w zagadnieniach prawa medycznego
ZAPISZ MNIE
×
Prawo w medycynie
Wysyłany raz w miesiącu
Newsletter przygotowywany przez radcę prawnego specjalizującego się w zagadnieniach prawa medycznego
ZAPISZ MNIE
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Healthcare Polska.

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.