Społeczna odpowiedzialność biznesu: nie tylko zysk się liczy

Marta Koton-Czarnecka
opublikowano: 21-01-2011, 00:00

Zaangażowanie społeczne firmy i jej pracowników jest czymś więcej niż strategią kreowania dobrego wizerunku. Jest to długofalowa inwestycja, która ma faktyczny wpływ na efektywność działalności gospodarczej przedsiębiorstwa. Także firmy działającej w sektorze ochrony zdrowia.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Społeczna odpowiedzialność biznesu (corporate social responsibility, CSR) to koncepcja, według której przedsiębiorstwa budując strategię rozwoju uwzględniają w niej interesy społeczne i ochronę środowiska. Inwestorów nie interesują szybkie zyski, lecz dynamiczny i długotrwały wzrost wartości firmy, a to nie może być spełnione – przy coraz bardziej społecznie wrażliwych konsumentach – bez wyjścia poza wyłącznie finansowe aspekty działalności gospodarczej.

Edukacja i profilaktyka

Większość dużych firm farmaceutycznych i medycznych działających na polskim rynku uwzględnia w swojej strategii CSR i stale angażuje się w akcje społeczne, które edukują społeczeństwo, promują zdrowy styl życia i wspierają chorych. Wytwórcy leków najchętniej angażują się w akcje mające związek z oferowanymi przez nie produktami. I tak, Roche uczestniczy w licznych kampaniach społecznych edukujących na temat raka oraz wirusowego zapalenia wątroby. GSK wspiera „Żółty tydzień” i program „Stop rakowi szyjki macicy”. MSD finansuje kampanię „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”, a Sanofi-Aventis – „Zawalcz o swoje serce”. Na polu kardiologii aktywnie działa Servier. Obecnie trwa ósma już edycja akcji „Servier dla Serca”, tym razem prowadzona pod hasłem „Mamo, tato, dbajmy o serce!” i skierowana do uczniów szkół podstawowych.

Zdecydowanie poza swoje portofolio produktowe wyszła firma Sanofi-Aventis, która od 2010 r. jest wyłącznym partnerem kampanii „Leczyć po ludzku” uświadamiającej Polakom istnienie praw pacjenta. „Przez tego rodzaju działania chcielibyśmy mieć wkład w poprawę standardów leczenia w Polsce oraz edukację pacjentów, tak aby wzrastała ich rola w dialogu z lekarzem” – wyjaśnia Monika Chmielewska-Żehaluk, dyrektor ds. komunikacji Sanofi-Aventis.

Cały artykuł przeczytasz w najnowszym wydaniu Pulsu Farmacji.

Aktualna oferta prenumeraty Pulsu Medycyny

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Marta Koton-Czarnecka

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.