Śpisz tak, jak jesz

MAT
15-01-2016, 16:31

Błonnik pomaga przespać noc - pokazuje nowe badanie. Tłuszcze nasycone i cukier przeszkadzają.

Naukowcy z Columbia University w specjalnie przygotowanym laboratorium obserwowali dietę i wzorce snu 13 kobiet oraz 13 mężczyzn o normalnej wadze, w wieku średnio 35 lat.

Dla ich snu duże znaczenie okazały się mieć popularne składniki posiłków. Większa ilość błonnika wiązała się z dłuższym czasem spędzonym w fazie głębokiego snu. Tłuszcze nasycone skracały ten czas, natomiast cukier powodował częstsze wybudzenia. Co więcej, po posiłkach przygotowanych przez dietetyka, zawierających mniej tłuszczów nasyconych a więcej białka, ochotnicy szybciej zasypiali (średnio po 17 minutach) niż przy korzystaniu z własnego menu (29 min).

Zmiana zwyczajów działa szybko. "Zaskoczyło nas, że już jeden dzień spożycia mniejszej ilości tłuszczu a większej ilości błonnika zmieniał wzorce snu" - opowiada kierująca badaniem prof. Marie-Pierre St-Onge.

"Badanie to podkreśla fakt, że dieta i sen są ze sobą powiązane w strukturę zdrowego stylu życia" - mówi niezwiązany z projektem dyrektor American Academy of Sleep Medicine President dr Nathaniel Watson.

>> Polecamy doniesienie o związkach między snem a zdrowiem mózgu seniorów

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Najważniejsze dzisiaj

× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.