Siedzenie i ćwiczenia - relacje zdrowotne

MAT
06-04-2016, 21:09

Dobra informacja dla domatorów i pracowników biurowych. Szkodliwe działanie długiego siedzenia można zmniejszyć regularnymi ćwiczeniami.

O tym, że długotrwałe siedzenie szkodzi, już wiadomo. Jasne jest też, że ruch sprzyja zdrowiu. Uczeni z University of Leicester zwracają jednak uwagę, że zależności między tymi zwyczajami są słabiej poznane. Czy z pomocą sportu można np. zniwelować szkodliwy wpływ nawykowego bezruchu?

Aby to sprawdzić, badacze przeanalizowali dane na temat reprezentatywnej grupy dorosłych mieszkańców Anglii. Podzielili ich na cztery grupy - osoby aktywne fizycznie i siedzące niewiele, aktywne i spędzające dużo czasu na siedzeniu, nieaktywne fizycznie i siedzące mało oraz nawykowo siedzące długo i o małej aktywności fizycznej.

Okazuje się, że nawet jeśli ktoś spędza codziennie wiele godzin za biurkiem czy w fotelu, może sobie pomóc uprawiając sport. Osoby, dla których długie siedzenie stanowiło normę, ale były zaprzyjaźnione z ruchem, miały wyniki wskazujące na lepsze zdrowie kardiometaboliczne od siedzących i nieuprawiających sportu.

"Przez wskazanie, że aktywność fizyczna może skompensować niektóre negatywne konsekwencje rutynowego spędzania dużych ilości czasu na siedzeniu, badanie to podkreśla potrzebę ruchu dla wspierania i utrzymania dobrego zdrowia" - mówi kierujący pracami dr Thomas Yates.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Najważniejsze dzisiaj

Tematy

Puls Medycyny

Diabetologia / Siedzenie i ćwiczenia - relacje zdrowotne
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.