Rynek suplementów diety: wartość tego sektora może osiągnąć do końca 2021 roku nawet 6,5 mld zł

MS/PMR
opublikowano: 16-12-2021, 11:30

Według najnowszych danych firmy PMR konsumenci coraz częściej kupują suplementy diety. Przewiduje się, że do końca 2021 r. nastąpi 9-proc. wzrost wartości tego sektora - do wartości 6,5 mld zł. Dane dotyczą łącznie kanału aptecznego i pozaaptecznego.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Pandemia wpłynęła na zwiększenie konsumpcji suplementów diety
FOT. iStock

W listopadzie 2021 r. firma PMR przeprowadziła badanie, którego celem była m.in. analiza zachowań konsumenckich w zakresie stosowania suplementów diety w czasie pandemii.

Pandemia zwiększyła konsumpcję suplementów diety

Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 44 proc. ankietowanych wskazało, że sięga po nie częściej, niż miało to miejsce przed pojawieniem się koronawirusa SARS-CoV-2.

Dodatkowo, wzrost zakażeń związany z obecną (czwartą) falą COVID-19 spowodował, że blisko połowa Polaków (48 proc.) chętniej kupuje suplementy diety w celu zwiększenia odporności.

To, jak deklaracje respondentów przełożą się ostatecznie na tendencje zakupowe suplementów diety w końcówce roku, zostanie dopiero zweryfikowane. Wyniki otrzymane przez PMR wskazują jednak, że następna fala wirusa to kolejny impuls do - i tak już wysokiego - wzrostu wartości tego obszaru rynku w 2021 r.

FOT. PMR

Internet dominującym miejscem zakupów na początku pandemii

Warto zwrócić uwagę na fakt, że początek pandemii w dużym stopniu przekierował zakupy do internetu. W pewnym momencie pojawiła się jednak potrzeba wyjścia z domu i zakupów stacjonarnych. Obecnie konsumenci oczekują dużej elastyczności od producentów, aby ich produkty były dostępne zarówno w kanale online, jak i offline.

W 2020 roku wartość rynku suplementów diety również wzrosła, jednak była ona bardzo zróżnicowana pod względem kanału i kategorii dystrybucji. W sprzedaży pozaaptecznej stacjonarnej zaobserwowano spadek wartości o 2 proc., natomiast kanał internetowy zanotował wzrost o prawie 40 proc.

Apteki pozostają liderem sprzedaży suplementów diety

W kanale aptecznym sprzedaż suplementów diety rosła z podobną dynamiką, jak w roku 2019. Niezmiennie głównym miejscem zakupu suplementów diety pozostają apteki stacjonarne.

Nieco częściej niż w przypadku leków OTC do zakupu suplementów diety dochodzi również w innych kanałach sprzedaży. Wynika to z tego, że sprzedaż pozaapteczna tych produktów nie jest ściśle ograniczona do listy substancji dopuszczonych do obrotu.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Suplementy diety mają być bezpieczniejsze. Ma to zapewnić projekt rozporządzenia MZ

Master Pharm: blisko 50-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.