Rynek reklam farmaceutycznych wymaga większego zdyscyplinowania

  • Marta Markiewicz
06-04-2016, 00:00

Firmy farmaceutyczne coraz chętniej i szerzej reklamują swoje produkty. Tylko w IV kwartale ubiegłego roku na promocję tego sektora wydano 278 mln złotych, co jest wynikiem lepszym o blisko 14 mln złotych w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. Środowisko lekarzy i farmaceutów ma wątpliwości co do rzetelności kierowanego do pacjentów przekazu.

O popularności reklam skierowanych do pacjentów świadczą rosnące z roku na rok wydatki, jakie na ten cel ponoszą producenci leków, suplementów diety i wyrobów medycznych. Według najnowszego raportu firmy CodeMedia, w ostatnim kwartale 2015 roku najczęściej wybieranym kanałem dotarcia z przekazem reklamowym do pacjentów była oczywiście telewizja, w której producenci ulokowali aż 70 proc. budżetów reklamowych. Liderzy w spożyciu leków OTC Zgodnie z sezonem, w IV kwartale 2015 r. najczęściej reklamowaną kategorią produktów były środki na przeziębienie (41 proc.). Aż 21...
Zobacz dalszą część…

Dostęp do tego i wielu innych artykułów otrzymasz posiadając subskrypcję Pulsu Medycyny

Subskrypcja elektroniczna
  • Nieograniczony dostęp do treści „Pulsu Medycyny” przez 12 miesięcy
  • Kilkadziesiąt tysięcy archiwalnych artykułów
  • E-wydanie „Pulsu Medycyny”
  • Powiadomienia i newslettery o najważniejszych informacjach dnia
124,00 100,81 zł netto
Prenumerata papierowa
  • Nieograniczony dostęp do treści „Pulsu Medycyny” przez 12 miesięcy
  • Kilkadziesiąt tysięcy archiwalnych artykułów
  • E-wydanie „Pulsu Medycyny”
  • Powiadomienia i newslettery o najważniejszych informacjach dnia
  • Papierowe wydanie „Pulsu Medycyny” co dwa tygodnie
178,20 zł 165,00 zł netto

Puls Medycyny

Prawo / Rynek reklam farmaceutycznych wymaga większego zdyscyplinowania
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.