Rusza pilotaż programu E-SPIROMETR. Do kiedy można składać wnioski?

MJM
opublikowano: 28-01-2022, 11:49

27 stycznia uruchomiony został nabór placówek POZ oraz AOS do pilotażowego programu w zakresie wykorzystania elektronicznych spirometrów w podstawowej opiece zdrowotnej oraz ambulatoryjnej opiece specjalistycznej - informuje Ministerstwo Zdrowia.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Rusza pilotaż programu E-SPIROMETR
mz.gov.pl

Jak poinformowało Ministerstwo Zdrowia, zainteresowane placówki POZ oraz AOS mogą składać wnioski do 28 lutego br. Pilotaż obejmie tysiąc pełnoletnich pacjentów po przebytym zakażeniu wirusem SARS-CoV-2, ze stwierdzonymi zaburzeniami poziomu saturacji i tętna, w celu wykrywania potencjalnych zaburzeń czynności płuc, którzy kontynuują leczenie w poradni gruźlica i choroba płuc.

Pilotaż programu E-SPIROMETR - jak złożyć wniosek?

Placówki POZ, które mają zawartą umowę z NFZ w zakresie świadczenia lekarza POZ lub AOS w zakresie świadczeń gruźlica i choroba płuc, zainteresowane udziałem w programie pilotażowym, powinny złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI), znajdującej się pod adresem: e-inwestycje.mz.gov.pl.

Dostęp do platformy wymaga założenia konta poprzez profil zaufany. Natomiast do złożenia wniosku należy dodatkowo posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny.

Pytania dotyczące naboru należy kierować na adres [email protected]

1000 spirometrów elektronicznych w ramach pilotażu

Nabór będzie prowadzony do wyczerpania puli 1000 spirometrów elektronicznych w ramach pilotażu. Ministerstwo Zdrowia przewiduje możliwość wyboru placówek z całego kraju, przy uwzględnieniu kolejności zgłoszeń i pod warunkiem wypełnienia formularza zawierającego listę pacjentów spełniających kryteria programu.

Placówki, które zostaną zakwalifikowane do programu, otrzymają spirometry elektroniczne, które następnie udostępnią pacjentom do przeprowadzenia badanie w sposób zdalny, w celu wykrywania potencjalnych zaburzeń czynności płuc.

Do działań finansowanych w ramach powierzonego grantu należy przeprowadzenie badań z użyciem spirometru elektronicznego oraz wypełnienie ankiety za pośrednictwem platformy DOM.

Trzyetapowy program

Program wykorzystania spirometrów w telemedycynie został wprowadzony na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie programu pilotażowego w zakresie wykorzystania elektronicznych spirometrów w podstawowej opiece zdrowotnej i ambulatoryjnej opiece specjalistycznej.

Program będzie realizowany w trzech etapach (zakwalifikowanie placówek POZ do programu, wykonywanie świadczeń z wykorzystaniem spirometrów elektronicznych oraz ewaluacja programu pilotażowego).

Realizacja projektów potrwa 6 miesięcy i zakończy się nie później niż 14 września 2022 r. Program E-SPIROMETR powstał w ramach programu Domowej Opieki Medycznej.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Będzie pilotaż elektronicznych spirometrów w POZ i AOS. Skorzystają dorośli ozdrowieńcy

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.