Rozdanie Oscarów: reklamy leków kosztowały krocie. Najwięcej wydał Pfizer, ale wygrał inny koncern

AS/fiercepharma.com
opublikowano: 17-03-2023, 11:48

Z najnowszych danych wynika, że 12 marca, podczas emisji gali rozdania Oscarów, koncern farmaceutyczny Pfizer wydał 5,7 miliona dolarów na nową reklamę leku przeciw COVID-19. Jednak to Ozempic Novo Nordisk okazał się wielkim wygranym.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Przy okazji gali wręczenia Oscarów Big Pharma wydała miliony dolarów na reklamy leków.
Przy okazji gali wręczenia Oscarów Big Pharma wydała miliony dolarów na reklamy leków.
Fot. Adobe Stock

Pfizer, który był również sponsorem gali rozdania Oscarów, znalazł się na szczycie listy pięciu największych firm, które wydały pieniądze na reklamy telewizyjne podczas największego wydarzenia w Hollywood - informuje fiercepharma.com.

Miliony dolarów na reklamy leków podczas oscarowej gali. Nazwa leku pojawiła się nawet w żarcie

Pfizer zajął również drugie miejsce dzięki swojej drugiej reklamie leku przeciw COVID-19, w której wystąpiło wielu celebrytów, w tym Pink, Questlove, Michael Phelps i Jean Smart. Firma Pfizer wydała na to 3,8 miliona dolarów, dokładnie tyle samo, ile firma ViiV Healthcare wydała na reklamę telewizyjną leku na HIV.

Na czwartym miejscu w zestawieniu hitów reklamowych w czasie ceremonii rozdania Oscarów, znalazł się niezwykły uczestnik. Tym razem nie firma farmaceutyczna, ale Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych i jego spot telewizyjny dotyczący ochrony przed COVID-19. Rządowa agencja wydała 1,9 miliona dolarów na 30-sekundową reklamę, której celem było skłonienie ludzi do ponownego zaszczepienia się.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Fundacja Badamy Suplementy: większość z nas nie potrzebuje takich preparatów

Ostatnie miejsce w zestawieniu należy do firmy Novartis i jej reklamy leku na raka piersi. Novartis przeznaczył na emisję milion dolarów.

W sumie pierwsza piątka wydała na reklamy w czasie emisji z rozdania Oscarów łącznie 14,2 miliona dolarów.

Ale to Ozempic Novo Nordisk okazał się wielkim wygranym, gdy gospodarz ceremonii Jimmy Kimmel wspomniał w jednym ze swoich żartów o leku przeciwcukrzycowym koncernu.

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.