Reklama wyrobów medycznych: ministerstwo publikuje projekt rozporządzenia
Ministerstwo Zdrowia zabrało się za uregulowanie rynku reklamy wyrobów medycznych. Do konsultacji publicznych trafił właśnie stosowny projekt rozporządzenia.

Projekt rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych określa niezbędne dane, jakie ma zawierać reklama wyrobu medycznego oraz sposób jej prezentowania. Ministerstwo Zdrowia wyjaśnia, że chodzi o to, aby odbiorcy reklamy otrzymali kompleksową i wystarczającą wiedzę na temat reklamowanego wyrobu medycznego.
Reklama wyrobów medycznych: ostrzeżenia
Przepisy określające sposób prezentowania reklamy wyrobów medycznych zostały zaprojektowane analogicznie do form przekazywania reklamy produktów leczniczych, z uwzględnieniem konieczności umieszczania odpowiedniego ostrzeżenia emitowanego lub umieszczanego wraz z reklamą.
Ostrzeżenia są o następującej treści:
- W przypadku wyrobów dla których nie zidentyfikowano przeciwwskazań: „To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą.”
- W przypadku wyrobów dla których zidentyfikowano przeciwwskazania: „To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.”
W projekcie przewidziano także regulacje odnoszące się do sposobu prezentowania reklamy wyrobów medycznych m.in. w aptekach i zakładach leczniczych podmiotów leczniczych.
Przepisy te będą też stosowane w odniesieniu do miejsc wykonywania praktyki: lekarskiej, lekarsko-weterynaryjnej, pielęgniarki, położnej lub fizjoterapeuty oraz w punktach felczerskich, punktach aptecznych i placówkach obrotu pozaaptecznego.
Ministerstwo Zdrowia proponuje, aby rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Reklama leków: koniec ostrzeżenia “przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki lub...”
Źródło: Puls Medycyny