Reklama leków: koniec ostrzeżenia “przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki lub...”

JW
opublikowano: 26-07-2022, 16:18

Na rynku reklamy leków szykuje się spora zmiana. Zgodnie z nowymi regulacjami wkrótce zmieni się treść ostrzeżeń kierowanych do odbiorców reklam.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Znane wszystkim ostrzeżenie w reklamach leków zostanie zastąpione trzema nowymi komunikatami.
Znane wszystkim ostrzeżenie w reklamach leków zostanie zastąpione trzema nowymi komunikatami.
FOT. Pixabay

W Dzienniku Ustaw ukazała się nowelizacja rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych. Zgodnie z nowymi przepisami dobrze znane wszystkim ostrzeżenie w reklamach leków, które brzmi: "Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu", zostanie zastąpione trzema nowymi komunikatami:

  1. „To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.”
  2. „To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.”
  3. „To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Zwróć uwagę na przeciwwskazania. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.”

Dodatkowo każda nowo opracowana reklama dotycząca danego produktu leczniczego ma być emitowana z wykorzystaniem innego z ostrzeżeń, niż ostrzeżenie wykorzystane w reklamie opracowanej i emitowanej poprzednio – z uwzględnieniem posługiwania się wszystkimi rodzajami ostrzeżeń.

Reklama leków: kiedy wchodzi w życie nowe rozporządzenie

Rozporządzenie wchodzi w życie za sześć miesięcy. Ale reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie nowych przepisów i która nie spełnia nowych wymogów, może być rozpowszechniana po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Promowali na Instagramie suplementy. Są zarzuty UOKiK i groźba kar

Prawo w medycynie
Newsletter przygotowywany przez radcę prawnego specjalizującego się w zagadnieniach prawa medycznego
ZAPISZ MNIE
×
Prawo w medycynie
Wysyłany raz w miesiącu
Newsletter przygotowywany przez radcę prawnego specjalizującego się w zagadnieniach prawa medycznego
ZAPISZ MNIE
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Grupa Rx sp. z o.o. Klauzula informacyjna w pełnej wersji dostępna jest tutaj

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.