Prowadzenie terapii ZJN okiem praktyka. Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem?

MR
opublikowano: 29-03-2022, 15:49
aktualizacja: 16-05-2022, 10:59

Do każdego gabinetu lekarskiego trafia czasem pacjent, z którym komunikacja jest utrudniona. Roszczeniowy, żądający określonego postępowania, czasem agresywny, a czasem zupełnie zamknięty na dialog. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji? Jak prowadzić rozmowę, aby uniknąć sytuacji konfliktowych, ale uzyskać określony rezultat terapeutyczny i satysfakcję pacjenta?

Ta strona przeznaczona jest wyłącznie dla lekarzy lub farmaceutów. Żeby przejść dalej, podaj NPWZ i zaakceptuj oświadczenie.
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Grupa Rx Sp. z o.o. Klauzula informacyjna w pełnej wersji dostępna jest tutaj.
Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

O sztuce komunikacji z pacjentem rozmawiają:

  • dr n. med. Jarosław Daniluk, specjalista chorób wewnętrznych i gastroenterologii,
  • Zbigniew Kowalski, trener komunikacji interpersonalnej.

W programie m.in.:

  • dobry dialog – dobry wywiad podstawą prawidłowej diagnozy (na przykładzie ZJN),
  • jak skutecznie przekazywać zalecenia lekarskie,
  • dobra komunikacja jako czynnik wspomagający leczenie,
  • jak rozmawiać z pacjentem roszczeniowym,
  • rola rodziny w terapii (na przykładzie ZJN).

Zapraszamy do oglądania.

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.