Proste ćwiczenia przeciw chrapaniu

MAT
08-05-2015, 10:17

Odpowiednie ćwiczenia języka zmniejszają częstotliwość i nasilenie chrapania. Przykładowe ćwiczenia na chrapanie to m.in.: naciskanie czubkiem języka na podniebienie i przesuwanie języka do tyłu.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Donoszą o tym naukowcy z Uniwersytetu w São Paulo na łamach magazynu CHEST, wydawanego przez American College of Chest Physicians. Badacze przetestowali tę łatwą do zastosowania metodę na chrapiących ochotnikach, z których część cierpiała na łagodną formą obturacyjnego bezdechu sennego.

Sposób okazał się skuteczny. Częstość chrapania spadła u ćwiczących średnio o 36 proc. a całkowite nasilenie dolegliwości aż o 59 proc.

Oto kilka zalecanych ćwiczeń przeciw chrapaniu:

- Naciskanie czubkiem języka na podniebienie i przesuwanie języka do tyłu.

- Przysysanie języka do podniebienia i naciskanie na nie całym językiem.

- Naciskanie dolnej strony języka do dolnej powierzchni jamy ustnej z jednoczesnym   dotykaniem czubkiem języka przednich, dolnych zębów.

- Unoszenie tylnej części podniebienia i języczka z jednoczesnym wymawianiem głoski "A".

"Badanie to pokazuje obiecujący, nieinwazyjny sposób leczenia dostępny licznej populacji cierpiącej z powodu chrapania i chrapiących osób, w tym partnerów" - tak publikację komentuje Barbara Phillips, prezes American College of Chest Physicians. "Szczerze mówiąc, to zmieni zalecenia, jakie daję swoim chrapiącym pacjentom, a jest ich wielu" - mówi uczona.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Najważniejsze dzisiaj
Tematy
Puls Medycyny
Choroby układu oddechowego / Proste ćwiczenia przeciw chrapaniu
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.