Proste ćwiczenia przeciw chrapaniu

MAT
08-05-2015, 10:17

Odpowiednie ćwiczenia języka zmniejszają częstotliwość i nasilenie chrapania. Przykładowe ćwiczenia na chrapanie to m.in.: naciskanie czubkiem języka na podniebienie i przesuwanie języka do tyłu.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Donoszą o tym naukowcy z Uniwersytetu w São Paulo na łamach magazynu CHEST, wydawanego przez American College of Chest Physicians. Badacze przetestowali tę łatwą do zastosowania metodę na chrapiących ochotnikach, z których część cierpiała na łagodną formą obturacyjnego bezdechu sennego.

Ćwiczenia przeciw chrapaniu
Zobacz więcej

Ćwiczenia przeciw chrapaniu

American College of Chest Physicians and Vanessa Ieto

Sposób okazał się skuteczny. Częstość chrapania spadła u ćwiczących średnio o 36 proc. a całkowite nasilenie dolegliwości aż o 59 proc.

Oto kilka zalecanych ćwiczeń przeciw chrapaniu:

  • naciskanie czubkiem języka na podniebienie i przesuwanie języka do tyłu;
  • przysysanie języka do podniebienia i naciskanie na nie całym językiem;
  • naciskanie dolnej strony języka do dolnej powierzchni jamy ustnej z jednoczesnym   dotykaniem czubkiem języka przednich, dolnych zębów;
  • unoszenie tylnej części podniebienia i języczka z jednoczesnym wymawianiem głoski "A".

"Badanie to pokazuje obiecujący, nieinwazyjny sposób leczenia dostępny licznej populacji cierpiącej z powodu chrapania i chrapiących osób, w tym partnerów" - tak publikację komentuje Barbara Phillips, prezes American College of Chest Physicians. "Szczerze mówiąc, to zmieni zalecenia, jakie daję swoim chrapiącym pacjentom, a jest ich wielu" - mówi uczona.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Tematy
Puls Medycyny
Nauka i badania / Proste ćwiczenia przeciw chrapaniu
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.