Proste postanowienie na Nowy Rok - więcej warzyw

PAP
28-12-2017, 12:10

Wraz z nadejściem Nowego Roku, łatwo poddać się ambitnym - choć nierealistycznym - postanowieniom noworocznym, zwłaszcza, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie. Dietetyk Cynthia Sass zachęca do przestrzegania jednej, prostej zasady - więcej warzyw.

Zobacz więcej

LubosHouska CC0 Public Domain

Jak przewidują eksperci, dietą, która będzie cieszyć się największym zainteresowaniem w nadchodzącym roku, będzie dieta ketogeniczna. To hasło było najczęściej wyszukiwaną frazą w Google. Jednak, jeśli chodzi o dietę i zdrowy styl życia, Cynthia Sass zachęca, aby w Nowym Roku trzymać się jednego prostego postanowienia - więcej warzyw.

"Moim zdaniem, postanowienie, które oferuje najwięcej korzyści dla naszego zdrowia jest proste: zjadajmy pięć porcji warzyw dziennie" - podkreśla dietetyk na łamach portalu "Health". "Oprócz tego, że warzywa są bogate w witaminy i przeciwutleniacze, są niskokaloryczne i bogate w błonnik. Kiedy zastępujemy nimi niektóre pokarmy możemy z łatwością radykalnie obniżyć spożycie kalorii i węglowodanów bez większych poświęceń" - dodaje.

Spożywanie większej ilości warzyw może okazać się pomocne w zapobieganiu, a nawet niwelowaniu niektórych dolegliwości, zbawiennie wpływa na mikrobiom jelitowy, dodaje skórze blasku, sprzyja utracie masy ciała i zmniejsza stany zapalne w organizmie. Zatem przy każdym posiłku warto pamiętać, aby na talerzu znalazła się porcja świeżych warzyw. Z reguły jedna porcja to jedna filiżanka surowych warzyw, tłumaczy ekspert. (PAP Life)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: PAP

Puls Medycyny

Inne / Proste postanowienie na Nowy Rok - więcej warzyw
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.