Prof. Karaszewski: mentoring i wspieranie młodych powinny być ważną częścią zawodowej aktywności lekarza
Na etapie kształcenia podyplomowego to właśnie współpraca z mentorem powinna stanowić podstawę dalszego rozwoju - mówi prof. Bartosz Karaszewski, zwycięzca konkursu “Supertalenty w Medycynie” z 2015 r.
Konkurs “Supertalenty w Medycynie” organizowany jest przez „Puls Medycyny” od 2012 roku. Jego ideą jest docenianie liderów młodego pokolenia, którzy dzięki swojej wiedzy, zaangażowaniu i pasji zmieniają na lepsze polską medycynę. Zwyciężczynią tegorocznej edycji została dr hab. n. med. Agnieszka Kapłon-Cieślicka. Laureatka jest specjalistką kardiologii i echokardiografistką, związaną z Katedrą i Kliniką Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Supertalenty w Medycynie 2022: znamy laureatów konkursu!
Zwycięzcą konkursu “Supertalenty w Medycynie” w 2015 roku został prof. dr hab. n. med. Bartosz Karaszewski, specjalista w dziedzinie neurologii, kierownik Katedry Neurologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, ordynatorem Kliniki Neurologii Dorosłych i koordynatorem Centrum Udarowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku.
– Bardzo kibicuję tego rodzaju inicjatywom jak konkurs “Supertalenty w Medycynie”. Wspieranie młodych ludzi, którzy w przyszłości będą tworzyć naszą medyczną rzeczywistość wydaje się niezwykle istotne. (...) Bardzo wiele osób z grona tegorocznych laureatów już ją kształtuje, wdrażając nowe standardy i metody postępowania do praktyki klinicznej. (...) Mentoring ma ogromne znaczenie, w tej chwili mam pod swoimi skrzydłami 9 doktorantów i nie są to jedynie klinicyści. W praktyce klinicznej i działalności naukowej mentoring jest niezwykle ważny. Na etapie kształcenia podyplomowego to właśnie współpraca z mentorem powinna stanowić podstawę dalszego rozwoju - mówi prof. Karaszewski.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Prof. Bartosz Karaszewski, zwycięzca konkursu “Złoty Skalpel 2020”: Stale poszukujemy nowych metod leczenia udarów mózgu
Focus na młodych, zdolnych: jak wspierać medyczne supertalenty?
Źródło: Puls Medycyny