PPOZ: przedłużamy umowy o dwa miesiące, to czas na rozmowy ws. teleporad

DK, ŹRÓDŁO: PPOZ
opublikowano: 25-06-2021, 16:08

Przedłużamy wszystkie obecne umowy do 31 sierpnia 2021 roku – informują lekarze zrzeszeni w Porozumieniu Pracodawców Ochrony Zdrowia. Chcą w tym czasie wyjaśnić sytuację w zakresie teleporad.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Jak czytamy w nadesłanej informacji, lekarze PPOZ już kilka tygodni temu w piśmie do Centrali NFZ zwracali uwagę na problemy ze wskazanym przez NFZ procentowym udziałem teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej względem wszystkich udzielanych porad.

Na zdj. Bożena Janicka, prezes Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia.
archiwum

– Wskazywaliśmy na konieczność poprawy sprawozdawczości w tym zakresie oraz zobowiązaliśmy się do dokonania szczegółowej analizy sytuacji w podmiotach, które mają udział teleporad wyższy niż 75 procent. W rozmowach z Centralą NFZ i Dyrekcją WOW NFZ wskazywano czas na wyjaśnienia i poprawki do 31.08.2021 r. - informuje przypomina Bożena Janicka, prezes PPOZ.

Nie zgadzają się zarządzeniem prezesa NFZ

– Co więcej zapewniliśmy o podjęciu działań mających na względzie doprowadzenie do spadku poziomu teleporad poprzez prawidłowe okodowanie, usunięcie błędów informatycznych, które jest najczęstszą przyczyną takich wskaźników. Poinformowaliśmy, że w przypadku przyjęcia naszych propozycji, rozważamy podpisanie aneksów nawet do 30 czerwca 2022 roku, natomiast w przypadku wdrażania w życie kierunków proponowanych w projekcie zarządzenia prezesa NFZ z treścią, którego się nie zgadzamy i którą zaopiniowaliśmy negatywnie, obecne umowy przedłużymy aneksem na okres 2 miesięcy, czyli do 31 sierpnia br. – dodaje.

W piśmie z 24 czerwca, skierowanym do Agnieszki Pachciarz, Dyrektor WOW NFZ, lekarze PPOZ ponownie podtrzymali swoje stanowisko: „W związku z niewyjaśnioną sytuacją w zakresie teleporad umowy zostaną przedłużone do 31 sierpnia tego roku“.

– Podkreślamy, że czas ten potrzebny jest obu stronom do dalszych rozmów w powyższym temacie, a zabezpieczenie ciągłości świadczeń naszym pacjentom w gminach i powiatach jest najważniejsze, bo zabezpieczenie potrzeb pacjentów jest sprawą nadrzędną – zaznacza Bożena Janicka.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wiele przychodni POZ straci kontrakt z NFZ. Wszystko przez nadmiar teleporad

NFZ nie przedłuży umów podmiotom, które nadużywają teleporad

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.