Porozumienie w interesie pacjentów i szpitala MSWiA w Warszawie

MMD
opublikowano: 07-08-2018, 12:28

Rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec zawarł porozumienie o współpracy z dyrektorem Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie. Głównym celem jest wypracowanie standardów postępowania personelu medycznego szpitala w zakresie poprawy stopnia przestrzegania praw pacjenta w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Podpisane porozumienie zakłada podjęcie współpracy w ramach trwającego dwa lata programu pilotażowego, w czasie którego zostanie m.in. zweryfikowany stopień przestrzegania praw pacjenta w codziennej działalności szpitala. Podstawą tej weryfikacji będą dane dotyczące skarg i wniosków pacjentów, którymi dysponuje zarówno CSK MSWiA, jak i Rzecznik Praw Pacjenta.

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec
Zobacz więcej

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec materiały prasowe

W pierwszym etapie współpracy zaplanowano również przeprowadzenie badań ankietowych skierowanych zarówno do pacjentów, jak i personelu medycznego. Ich głównym celem będzie ustalenie poziomu znajomości praw pacjenta wśród obu grup ankietowanych oraz zdiagnozowanie najczęstszych sytuacji, które mogą doprowadzić do naruszenia prawa pacjenta, bądź do takiego naruszenia już doprowadziły.

Kolejny etap współpracy odbywać się będzie w ramach wspólnych spotkań zespołów roboczych, podczas których zaplanowano konsultacje dotyczące określenia standardów postępowania w obszarach najbardziej zagrożonych naruszeniem praw pacjenta, ale również wymianę informacji oraz dobrych praktyk w zakresie przestrzegania praw pacjentów. 

Wyniki badań ankietowych oraz wspólne ustalenia zespołów konsultacyjnych będą podstawą do opracowania programów szkoleń przeznaczonych dla poszczególnych grup personelu medycznego, z uwzględnieniem posiadanej wiedzy na temat praw pacjenta oraz stopnia doświadczenia zawodowego. 

„Dbanie o przestrzeganie praw pacjenta leży nie tylko w gestii Rzecznika Praw Pacjenta, ale także w interesie wszystkich podmiotów leczniczych, które udzielają świadczeń zdrowotnych. Pacjent, który jest zadowolony z uzyskanych świadczeń, z pewnością większym zaufaniem obdarzy zarówno personel medyczny, jak i sam podmiot leczniczy” – podkreśla Bartłomiej Chmielowiec.

Dyrektorowi Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie bardzo zależy, aby pacjentom leczonym w kierowanej przez niego placówce zapewnić najlepszą opiekę i wsparcie. Zależy mu również na stałej poprawie komunikacji pomiędzy personelem medycznym a pacjentem. „Dialog pomiędzy wszystkimi osobami biorącymi udział w procesie leczniczym połączony z empatią to przyszłość działań Szpitala MSWiA oraz kształtowania postaw jego pracowników” – podkreśla dr n. med. Marcin Maruszewski.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MMD

Najważniejsze dzisiaj
Puls Medycyny
Porozumienie w interesie pacjentów i szpitala MSWiA w Warszawie
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.