Polskie łóżka szpitalne sprzedają się jak ciepłe bułeczki

MMD
opublikowano: 03-08-2018, 13:20

Sprzedaż łóżek szpitalnych, a nie - jak do tej pory - stołów operacyjnych, miała największy wpływ na dodatni wynik finansowy żywieckiego Famedu za I półrocze 2018 r. Sprzedaż krajowa spółki wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. o 14 proc., natomiast eksport o 11 proc.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

„Większa liczba łóżek szpitalnych niż stołów operacyjnych dostarczona klientom to dla nas przełomowy moment. Uwypukla bowiem skalę możliwości dalszego rozwoju biznesu, którego fundamentem był dotychczas sprzęt przeznaczony na sale operacyjne. Wyniki pierwszego półrocza, podobnie jak osiągane wcześniej, pokazują, że przyjęliśmy optymalną strategię rozwoju, której realizacja skutkuje umacnianiem naszej pozycji zarówno w Polsce, jak i za granicą” – mówi Marek Suczyk, wiceprezes Famedu Żywiec.

Marek Suczyk, wiceprezes Famedu Żywiec
Zobacz więcej

Marek Suczyk, wiceprezes Famedu Żywiec Famed Żywiec

Zamówienia na polskie łóżka szpitalne płyną z całego świata, również z tak odległych krajów jak Arabia Saudyjska, Chiny, Indie czy Papua Nowa Gwinea. Na wzrost ich sprzedaży z pewnością ma wpływ również najdłuższa w tej branży, 70-miesięczna gwarancja na dostarczany klientom sprzęt. 

Wiodący producent sprzętu medycznego w Europie prowadzi również intensywne prace nad nowymi technologiami i produktami, m.in. nowym stołem operacyjnym. Inżynierowie z działu R&D żywieckiej spółki opracowali już nowatorski sposób ułożenia włókien węglowych – system TotalClear, dzięki któremu najnowszy stół operacyjny ma cechować się m.in. najlepszym na świecie współczynnikiem przezierności, a dodatkowo znacząco podniesiona ma zostać jakość obrazów uzyskiwanych w prowadzonych z jego użyciem badaniach rentgenowskich.

Premiera nowego stołu operacyjnego planowana jest w ciągu najbliższych tygodni. W obszarze obrazowania Famed współpracuje z GE Healthcare, będąc wyłącznym przedstawicielem amerykańskiego koncernu na terenie Polski. 

W najbliższym miesiącach żywiecka spółka planuje udział w wydarzeniach branżowych organizowanych na kluczowych rynkach azjatyckim i europejskim m.in. CMEF (Szanghaj, październik br.) i Medica (Dusseldorf, listopad br.). 

 

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MMD

Najważniejsze dzisiaj
Puls Medycyny
Praca i kariera / Polskie łóżka szpitalne sprzedają się jak ciepłe bułeczki
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.