Polski projekt walczy o euro

Redakcja
opublikowano: 24-03-2011, 00:00

Wśród projektów zgłoszonych do międzynarodowego konkursu „1 Mission 1 Million – Getting to the Heart of Stroke”, który dotyczy prewencji udarów mózgu u osób z migotaniem przedsionków znalazł się projekt z Polski. Trwa internetowe głosowanie – zwycięskie projekty dostaną do podziału 1 mln euro.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Jak podaje PAP, głosy można oddawać do 22 czerwca na stronie kampanii (www.heartofstroke.com). Na konferencji prasowej w Madrycie przewodnicząca organizacji AntiCoagulation Europe Eve Knight wyjaśniała, że inicjatywa ta ma zwiększyć społeczną świadomość na temat migotania przedsionków i związanego z nim ryzyka udaru mózgu. Organizatorzy kampanii liczą na to, że dzięki akcji uda się zapobiec aż 1 milionowi udarów związanych z migotaniem przedsionków. Narzędziem, które pomoże w realizacji tego celu mają być projekty edukacyjne, które zgłoszono do konkursu.

Na konkurs spłynęły 184 projekty z 36 krajów, w tym 1 z Polski. Fundacja Udaru Mózgu zgłosiła pomysł na kampanię edukacyjną, która ma zwiększyć świadomość społeczną na temat czynników ryzyka udaru mózgu, możliwości zapobiegania, a także objawów uzasadniających natychmiastowe wezwanie pogotowia. Hasło kampanii ma brzmieć: Poznałem. Zastosowałem. Żyję.

Zwycięskie projekty zostaną wyłonione na podstawie głosowania internautów i opinii ekspertów – specjalistów w dziedzinie kardiologii oraz przedstawicieli organizacji pacjentów. Do podziału czeka 1 mln euro. Cztery projekty otrzymają na realizację po 100 tys. euro, osiem po 50 tys., a 20 projektów po 10 tys. euro.

Migotanie przedsionków jest najczęstszym zaburzeniem rytmu serca; na całym świecie cierpi na nie 9 mln osób. Do czynników zwiększających jego ryzyko zalicza się: starszy wiek, nadciśnienie tętnicze, cukrzycę i niewydolność serca. Dlatego specjaliści przewidują, że liczba osób z tą arytmią będzie rosła.

Sponsorem kampanii jest firma Boehringer Ingelheim, a honorową ambasadorką kampanii została aktorka Jane Seymour.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Redakcja

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.