Polska mówi aaa przed Światowym Dniem Jamy Ustnej

MMD
21-02-2018, 15:24

Miesiąc przed najważniejszym świętem stomatologicznym, które przypada 20 marca, ruszyła kampania "Polska mówi aaa" Z jednej strony ma ona edukować, ale z drugiej wpłynąć na decydentów, aby tworząc krajowe programy zdrowotne, nie zapominali, że choroby jamy ustnej współwystępują z innymi chorobami.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

"Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej to doskonały moment, aby wyraźnie powiedzieć, że zintegrowana opieka nad pacjentem musi uwzględniać kwestie zdrowia jamy ustnej. Potrzebna jest szeroka dyskusja, najlepiej w wymiarze narodowym, o tym, w jaki sposób to zrobić, jak stworzyć system opieki stomatologicznej oparty na współdziałaniu przedstawicieli wielu specjalności. Austria, Holandia czy kraje skandynawskie poradziły sobie z problemem próchnicy, wykorzystując narodowe programy zdrowotne, podobnie powinno stać się w Polsce" - mówi lek. dent. Leszek Dudziński, wiceprezes Naczelnej Izby Lekarskiej.

Zobacz więcej

Pixabay.com

W ramach kampanii "Polska mówi aaa" uruchomiono interaktywną mapę inicjatyw, na którą można zgłaszać projekty wpisujące się w ideę akcji. Organizatorzy: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Naczelna Izba Lekarska, Fundacja Be Active Dentist oraz agencja ewiDENTniepr spodziewają się, że najbardziej aktywnymi uczestnikami kampanii będą lekarze dentyści, jednak liczą również na udział lekarzy innych specjalności.

"Polska mówi aaa" jest częścią globalnej kampanii "Say Ahh. Think Mouth, Think Health" zainicjowanej przez Światową Federację Dentystyczną (FDI).

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MMD

Najważniejsze dzisiaj
Puls Medycyny
Inne / Polska mówi aaa przed Światowym Dniem Jamy Ustnej
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.