Paracetamol brany przez kobietę w ciąży - przyczyną astmy u dziecka?

oprac. maj
opublikowano: 17-02-2016, 08:29

Okazuje się, że paracetamol, który był lekiem przeciwbólowym uważanym za bezpieczny dla kobiet w ciąży - do końca taki nie jest. Naukowcy znaleźli powiązanie pomiędzy zażywaniem paracetamolu w ciąży i późniejszą astmą u dzieci.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Kobiety w ciąży, które zażywają paracetamol, są bardziej narażone na to, że ich dziecko będzie miało astmę - twierdzą naukowcy. Dzieci, których matki zażywały w ciąży ten lek - trzykrotnie częściej cierpią na dusznicę. 

Zobacz więcej

Pixabay/CC0 Public Domain

Naukowcy przebadali 114,5 tys. kobiet w ciąży, a następnie przez siedem lat monitorowali zdrowie ich dzieci. Okazało się, że potomstwa matek, które zażywały paracetamol, pomiędzy trzecim a siódmym rokiem życia zaczynały chorować na astmę.

Paracetamol, według naukowców, wywołuje stres oksydacyjny, przez który powstaje reakcja alergiczna.

Badania zostały opublikowane w "International Journal of Epidemiology".

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: oprac. maj

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.