Pacjent z cukrzycą typu 2 - kompleksowa opieka w gabinecie POZ [WEBINARIUM]

MR
opublikowano: 13-05-2022, 15:28

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarium z serii “Siła dialogu” - „Pacjent z cukrzycą typu 2 - kompleksowa opieka w gabinecie POZ”.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Webinarium odbędzie się 8.06.2022 r. o godz. 18:30.

Zapisy pod linkiem: Pacjent z cukrzycą typu 2 kompleksowa opieka w gabinecie POZ (clickmeeting.com)

Panel 1

Wielochorobowość pacjentów z cukrzycą typu 2 - jak kompleksowo i skutecznie leczyć schorzenia populacyjne

  • Eksperci: dr n. med. Maria Maślińska, dr hab. n. med. Filip Szymański
  • Dziennikarz prowadzący: Monika Rachtan

Nawiązując do wielochorobowości pacjentów z cukrzycą typu 2, chcemy omówić największe wyzwania terapeutyczne. Cukrzyca, zaburzenia lipidowe, nadciśnienie tętnicze, choroby zwyrodnieniowe stawów, ból kręgosłupa, ograniczenia ruchomości stawów, otyłość - to pakiet problemów i chorób, z którymi najczęściej zmaga się pacjent pomiędzy 50. a 60. r.ż. w gabinecie lekarza POZ. Jak sobie z tymi problemami radzić, jak zaopiekować się pacjentem kompleksowo? Jakie postępowanie farmakologiczne wprowadzić, aby leczyć pacjenta skutecznie?

Podczas spotkania przedstawimy także listę badań, które każdy 50-latek zgłaszający się po dłuższej przerwie do lekarza POZ powinien wykonać, oraz wymienimy te, które powinno się wykonywać okresowo. Odpowiemy także na pytanie, jakie dolegliwości bólowe pacjenci zgłaszają najczęściej i wskażemy, jakie terapie przeciwbólowe dostępne na rynku są najbezpieczniejsze i najskuteczniejsze.

Panel 2

Wyprzedzić ryzyko - profilaktyka anafilaksji u pacjentów z hipercholesterolemią nierodzinną

  • Eksperci: prof. dr hab. n. med. Paweł Bogdański, prof. dr hab. n. med. Rafał Pawliczak
  • Dziennikarz prowadzący: Monika Rachtan

Większość pacjentów cierpiących na zaburzenia lipidowe to pacjenci z wielochorobowością. Pierwszym zaleceniem, które słyszą od lekarza, to konieczność przyjmowania leków i zmiana stylu życia. Czy jednak gwałtowna zmiana stylu życia (nieumiejętna modyfikacja diety, np. głodówki i objadanie się, zbyt intensywny trening) mogą doprowadzić do sytuacji zagrażającej życiu chorego?

Okazuje się, że istnieje takie ryzyko, które związane jest z możliwością wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego wielokomponentowego (wywołanego jednoczesnym współwystępowaniem kilku czynników, które razem powodują anafilaksję).

W programie pokażemy, w jaki sposób wdrożyć właściwe postępowanie terapeutyczne obejmujące leczenie farmakologiczne oraz zmianę stylu życia (dieta, sport). Wskażemy, jak prawidłowe leczenie farmakologiczne wspiera dobrą zmianę stylu życia (pacjent czuje się lepiej, ma więcej siły, ma więcej siły i energii, aby podejmować aktywność fizyczną). Powiemy o sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych związanych ze zmianą stylu życia, które niosą za sobą ryzyko anafilaksji.

Kardiologia
Ekspercki newsletter przygotowywany we współpracy z kardiologami
ZAPISZ MNIE
×
Kardiologia
Wysyłany raz w miesiącu
Ekspercki newsletter przygotowywany we współpracy z kardiologami
ZAPISZ MNIE
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Grupa Rx sp. z o.o. Klauzula informacyjna w pełnej wersji dostępna jest tutaj
Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.