Osteoporoza: dieta na mocne kości

oprac. maj
23-06-2016, 12:36

Co jeść, aby wzmocnić kości? Jakie produkty powinny znaleźć się w menu osoby chorej na osteoporozę?

Flickr.com/PROBasheer Tome
Zobacz więcej

Flickr.com/PROBasheer Tome

"Światowy Dzień Chorych na Osteoporozę to dobra okazja, aby po raz kolejny uświadomić pacjentom,  jak ważna jest profilaktyka, wczesne wykrycie przyczyn dolegliwości oraz zmiana stylu życia i przyzwyczajeń żywieniowych. Wszystko to daje ogromne szanse na uniknięcie niebezpiecznych skutków choroby, na którą nierzadko sami „pracujemy” przez całe życie" - mówi Bożena Janicka, prezes Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia.

Co jeść, żeby wzmocnić kości? 

  • Produkty bogate w wapń: mleko, sery żółte, twarogi, także w wersji niskotłuszczowej, ryby tj. łosoś, makrela, sardynki, pieczywo, rośliny strączkowe np. soja, sezam, zielone warzywa liściaste.
  • Spore ilości witaminy D znajdziemy w tłustych rybach: makrela, sardynki, śledź, a także w maśle, jajach i we wzbogaconych w wapń płatkach śniadaniowych.
  • Produkty bogate w magnez to: kakao, orzechy, masło orzechowe, gorzka czekolada, kasze.
  • Fosfor dostarczymy organizmowi w: serach żółtych, orzechach, wątrobie, żółtkach jaj, rybach morskich, warzywach strączkowych.
  • Walcząc z zagrożeniami skutkującymi osteoporozą jemy pięć porcji owoców i warzyw dziennie.
  • Każdy posiłek powinien zawierać (do wyboru): pieczywo, płatki śniadaniowe, ziemniaki, kasze, makaron,
  • Unikamy soli, ponieważ zwiększa ilość wydalanego z moczem wapnia oraz produktów o wysokiej zwartości cukrów i tłuszczów np. ciastka, cukierki, słodycze, chipsy, napoje gazowane, ponieważ mają znikomą wartość odżywczą.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: oprac. maj

Puls Medycyny

Ortopedia / Osteoporoza: dieta na mocne kości
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.