O reklamie leków w szczegółach
Za spotkania z lekarzami repowie nie płacą kierownikom ZOZ-ów - resort zdrowia uznał za konieczne szczegółowe wyjaśnienie nowych przepisów w sprawie reklamy produktów leczniczych.
Przede wszystkim, odwiedzanie osób uprawnionych do wystawiania recept przez przedstawicieli medycznych lub handlowych następuje po uprzednim każdorazowym uzgodnieniu terminu spotkania.
Zgoda, jaką uzyskuje przedstawiciel medyczny lub handlowy - występujący z imienia i nazwiska - jest jednorazowa. Wyraża ją kierownik zakładu lub jednostki i nie może za nią pobierać opłaty.
Dopuszczalne są spotkania grupowe lekarzy z przedstawicielem medycznym lub handlowym danej firmy farmaceutycznej w celu reklamy produktu leczniczego.
Po drugie, spotkanie odbywa się poza godzinami pracy osób uprawnionych do wystawiania recept. „Poza godzinami pracy”, oznacza dobowy czas, w którym lekarz przestaje być w dyspozycji pracodawcy w danym zakładzie pracy.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Redakcja