O reklamie leków w szczegółach

Redakcja
opublikowano: 22-12-2008, 00:00

Za spotkania z lekarzami repowie nie płacą kierownikom ZOZ-ów - resort zdrowia uznał za konieczne szczegółowe wyjaśnienie nowych przepisów w sprawie reklamy produktów leczniczych.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Wydanie komunikatu w tej sprawie Ministerstwo Zdrowia tłumaczy licznymi pytaniami związanymi z właściwą realizacją przepisów ustawy, zwłaszcza § 13, dotyczącego spotkań lekarzy z przedstawicielami firm farmaceutycznych.

Przede wszystkim, odwiedzanie osób uprawnionych do wystawiania recept przez przedstawicieli medycznych lub handlowych następuje po uprzednim każdorazowym uzgodnieniu terminu spotkania.

Zgoda, jaką uzyskuje przedstawiciel medyczny lub handlowy - występujący z imienia i nazwiska - jest jednorazowa. Wyraża ją kierownik zakładu lub jednostki i nie może za nią pobierać opłaty.

Dopuszczalne są spotkania grupowe lekarzy z przedstawicielem medycznym lub handlowym danej firmy farmaceutycznej w celu reklamy produktu leczniczego.

Po drugie, spotkanie odbywa się poza godzinami pracy osób uprawnionych do wystawiania recept. „Poza godzinami pracy”, oznacza dobowy czas, w którym lekarz przestaje być w dyspozycji pracodawcy w danym zakładzie pracy.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Redakcja

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.