Numer 112 gotowy do obsługi zgłoszeń z systemu eCall

MMD
26-03-2018, 16:09

Zgodnie z unijnymi przepisami, na początku kwietnia wejdzie w życie obowiązek montażu systemu eCall w nowych samochodach. Według Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji centra powiadamiania ratunkowego są przygotowane do obsługi zgłoszeń z tego systemu.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Od początku kwietnia 2018 nowe samochody, które trafią do sprzedaży, muszą być wyposażone w system eCall, który uruchomi się po zadziałaniu czujników znajdujących się w aucie lub poprzez ręczne naciśnięcie przycisku przez kierowcę lub pasażera - uczestników lub świadków zdarzeń zagrażających życiu lub zdrowiu.

W obu przypadkach automatycznie zostanie wykonane połączenie na numer alarmowy 112 obsługiwany w centrach powiadamiania ratunkowego. Przesłane zostaną również dane dotyczące m.in. lokalizacji pojazdu, kierunku jazdy, liczby pasażerów z zapiętymi pasami. W przypadku, gdy nie będzie możliwe nawiązanie rozmowy z poszkodowanym ze względu na jego stan zdrowia, operator numeru alarmowego 112 przekaże wszystkie dane, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do odpowiednich ze względu na rodzaj zdarzenia służb.

"Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji już w październiku 2017 roku przystosowało system informatyczny centrów powiadamiania ratunkowego na terenie całej Polski do przyjmowania i obsługi zgłoszeń z systemu eCall" - poinformował Wydział Prasowy MSWiA.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MMD

Puls Medycyny
E-zdrowie / Numer 112 gotowy do obsługi zgłoszeń z systemu eCall
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.