#NiesamowiteUczucie – nowa kampania Fundacji DKMS

EG
opublikowano: 06-03-2019, 14:39

Pomimo różnego stylu życia, odmiennych pasji i wykonywanych profesji tę grupę młodych osób łączy coś wyjątkowego - zostali dawcami faktycznymi. To właśnie o nich opowiada Fundacja DKMS w swojej nowej kampanii #NiesamowiteUczucie.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Na świecie zarejestrowanych jest ponad 33 mln potencjalnych dawców szpiku, w bazie Fundacji DKMS w Polsce – ponad 1,4 mln. Tygodniowo około 20 z nich oddaje krwiotwórcze komórki macierzyste.

Jedną z takich osób jest Artur Kowalczyk, który jako potencjalny dawca zarejestrował się w 2010 r., by już pół roku później zostać dawcą faktycznym. Uratował życie półtorarocznego chłopca z Włoch chorującego na białaczkę – konieczne było w tym przypadku dwukrotne przeprowadzenie procedury.

„Czy sam mam się za bohatera? Nie. Raczej za szczęściarza. Za wielkiego wygranego, który wypełnił formularz w odpowiednim dniu i zgarnął główną nagrodę. Oddając szpik wygrałem poczucie spełnienia, którego nie dadzą żadne pieniądze. Rodzicom nieświadomego, półtorarocznego dziecka ofiarowałem dziewięć miesięcy nadziei na życie malucha. Nie wiem, czy chłopczyk wyzdrowieje. Wiem, że zrobiłem wszystko, co mogłem – teraz kolej na małego Italiano. Jestem spełniony” – mówi Artur Kowalczyk.

Fundacja DKMS działa w Polsce od 2008 roku. Spośród półtora miliona zarejestrowanych dawców swoje komórki oddało już 6282. Aby zostać zarejestrowanym dawcą wystarczy zamówić przez Internet pakiet rejestracyjny, który zostanie wysłany pocztą na wskazany adres. Po jego odebraniu trzeba pobrać wymaz, wypełnić formularz i odesłać do Fundacji. Po przebadaniu przesłanych próbek i wprowadzeniu danych do bazy chętny staje się aktywnym potencjalnym dawcą komórek macierzystych. 

Źródło: DKMS

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: EG

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.