NFZ uprości język komunikacji z pacjentami

EG/PAP
opublikowano: 07-10-2019, 09:57

Narodowy Fundusz Zdrowia dołączył do koalicji na rzecz upraszczania języka w komunikacji z obywatelami. Zmienić mają się m.in. pisma i strona internetowa.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

NFZ przekazał poinformował, że w centrali Funduszu powstaje specjalny zespół, który zajmie się wprowadzaniem zasad prostego języka, zaczynając od pism kierowanych do pacjentów, przez stronę internetową Funduszu, po komunikację bezpośrednią na salach obsługi pacjentów.

Zobacz więcej

Narodowy Fundusz Zdrowia

Marek Wiśniewski

"Powołamy korpus oficerów językowych. Będą to pracownicy, którzy już pracują w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ich zadaniem będzie sprawdzanie pism i korespondencji, która wychodzi z urzędu, by były one napisane w prostej, przystępnej formie" – zapowiedział prezes Niedzielski.

NFZ podkreśla, że badania pokazują, że prosty język wprost przekłada się na większe zaufanie klientów do instytucji, wpływa na jej lepsze postrzeganie, a nawet potrafi przynieść konkretne oszczędności finansowe.

Narodowy Fundusz Zdrowia podpisał deklarację ws. stosowania prostego języka w instytucji podczas II Forum Prostego Języka "Prosto i kropka", które 3 października zorganizowano w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju 

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: EG/PAP

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.