MZ rozpoczęło kampanię na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki nowotworów

Maja Marklowska-Dzierżak
opublikowano: 29-01-2019, 13:39

Pod hasłem "Planuję długie życie" Ministerstwo Zdrowia realizuje kampanię edukacyjną, której celem jest poprawa stanu wiedzy społeczeństwa na temat postaw prozdrowotnych, przeciwdziałania i zapobiegania zachorowaniu na nowotwory oraz zwiększenia zgłaszalności na badania profilaktyczne w kierunku nowotworów złośliwych szyjki macicy, piersi, jelita grubego, płuca i czerniaka.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Działania zaplanowane w ramach kampanii informacyjno-edukacyjno-promocyjnej "Planuję długie życie" już się rozpoczęły od zamieszczenia merytorycznych wątków w telewizyjnych programach śniadaniowych i audycjach o profilu zdrowotnym.

4 lutego obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem
Zobacz więcej

4 lutego obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem iStock

Kolejnym etapem będzie emisja spotów telewizyjnych i radiowych. Ministerstwo Zdrowia wyprodukowało osiem spotów telewizyjnych (m.in. na temat raka piersi i szyjki macicy, raka jelita grubego, czerniaka, raka prostaty, raka płuca i zdrowego stylu życia jako elementu profilaktyki raka), które począwszy od 4 lutego  będą emitowane w różnych stacjach telewizyjnych, oraz trzy spoty radiowe informujące o możliwości skorzystania z przesiewowych badań profilaktycznych: cytologii, mammografii i kolonoskopii. Kampania realizowana będzie również w internecie i w mediach społecznościowych. 

MZ przeznaczyło na realizację kampanii 2,1 mln zł z Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Maja Marklowska-Dzierżak

× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.