Minister zdrowia o szczepieniach: słabe zainteresowanie, będzie kampania

KL/PAP
opublikowano: 21-09-2022, 16:18

Zainteresowanie szczepieniami przeciwko COVID-19 maleje. Obecnie do dawki przypominającej trzeba zachęcać nawet tych Polaków, którzy do tej pory korzystali z tej profilaktyki. Resort zdrowia przygotował nową kampanię promującą szczepienia, licząc, że to poprawi frekwencję.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Minister Niedzielski ocenił, że skala wykonanych szczepień jest absolutnie niesatysfakcjonująca.
Minister Niedzielski ocenił, że skala wykonanych szczepień jest absolutnie niesatysfakcjonująca.
FOT. Pixabay

Szef MZ Adam Niedzielski w trakcie konferencji w Ciechocinku (21 września) odniósł się do szczepień czwartą dawką szczepionki przeciw COVID-19.

Niedzielski: liczba zaszczepionych nie satysfakcjonuje

Przypomniał, że od piątku (16 września) można zapisać się na kolejny booster. Jak przekazał, z tej możliwości skorzystało mniej więcej 150 tys. osób zapisanych i około 34 tys. już taką dawkę przyjęło. - Mówię tu już o preparacie, który uwzględnia najnowszą wersję koronawirusa, czyli tę omikronową. To jest szczepionka, która zawiera również antygen dla wersji BA1 i tutaj rozpoczęliśmy zapisy - przekazał szef MZ.

Niedzielski ocenił, że skala wykonanych szczepień jest absolutnie niesatysfakcjonująca. - Ja przypomnę, że trzy dawki przyjęło blisko 12 mln osób i to jest ta liczba, te osoby, które chcemy przekonać do tego, żeby kontynuowały szczepienie, żeby zapewnić sobie bezpieczeństwo - dodał.

Szef MZ: potrzebny jest nowy impuls komunikacyjny na temat szczepień

Przyznał, że należy zrobić więcej w sprawie przekonania społeczeństwa do szczepień. - Mamy poczucie, że tu jest potrzebny nowy impuls komunikacyjny - ocenił.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Szczepienia a myślenie spiskowe. Dlaczego Polacy nie chcą się szczepić?

Minister zdrowia zapowiedział jednocześnie, że w piątek przedstawiona będzie nowa kampania na temat szczepień. - I to nie jest taka kampania zbudowana ad hoc, tylko jest to kampania, która wynika z ostatnich kilku miesięcy, kiedy były prowadzone badania na grupach focusowych właśnie wśród osób, które mają wątpliwości, które wahają się i do nich będziemy chcieli skierować i kampanię, ale tez taki bardzo rzeczowe, profesjonalne obiektywne rozwiązanie w postaci odpowiedzi na wszelkie pytania, które budzą wątpliwości. Będzie specjalny serwis - sprecyzował.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wirusolog: uaktualnione szczepionki przeciw COVID-19 są skuteczne i bezpieczne

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.