Min. Niedzielski: Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to pierwszy etap reformy nocnej i świątecznej pomocy

EG/PAP/Katarzyna Lechowicz-Dyl
opublikowano: 26-05-2021, 08:44

Narodowy Fundusz Zdrowia utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, na którą można dzwonić poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK 800 137 200 pacjenci otrzymają poradę medyczną, a w razie potrzeby również e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Jak zapowiedział minister Adam Niedzielski uruchomienie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu ma być pierwszym etapem reformy nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, jej personel zaleci wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ), kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku), a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Pod wspólnym numerem dla całej Polski dyżurują pielęgniarki, położne i lekarze. W pierwszej kolejności z pacjentem łączy się pielęgniarka lub położna. Jeśli uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje go do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski - platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

Porady - jak podał NFZ - udzielane są w kilku językach m.in. angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Z platformy mogą korzystać osoby niesłyszące.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Min. Goławska: NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.