Miejscowe znieczulanie wymaga ostrożności

Jan Jastrzębski
opublikowano: 21-01-2009, 00:00

Amerykańska agencja FDA opublikowała ostrzeżenie dotyczące zagrażających życiu efektów niepożądanych, jakie mogą towarzyszyć stosowaniu miejscowego znieczulenia. Wynikają one głównie z nieprawidłowego jego stosowania i braku ostrożności.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Niewłaściwe użytkowanie środków do miejscowego znieczulenia polega na stosowaniu zbyt dużych dawek i aplikacji ich na większą powierzchnię skóry niż jest to wskazane. Wymieniane są także: używanie preparatu na uszkodzoną lub podrażnioną skórę, oraz przykrywanie miejsca i doprowadzenie do jego ogrzania wbrew zaleceniom.

Najistotniejszą konsekwencją nieprawidłowego zastosowania znieczulenia jest jego przejście do krwioobiegu, co skutkuje działaniem poza miejscem docelowym. Zjawisko takie przejawia się zwykle zaburzeniami rytmu serca, drgawkami, kłopotami z oddychaniem, a może to prowadzić do śpiączki lub nawet zgonu pacjenta.

Źródło: Medscape Medical News; www.medscape.com

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Jan Jastrzębski

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.