Medicover przejmuje popularną sieć salonów optycznych
Medicover w ramach rozwoju biznesu optycznego dokonał akwizycji spółki Bellevue Polska, prowadzącej w naszym kraju salony Lynx Optique. W ramach inwestycji firma przejmie 20 lokalizacji w modelu franczyzowym.

Medicover w ramach biznesu optycznego (znanego pod marką Medicover Optyk) do tej pory rozwijał swoje portfolio salonów i usług optycznych poprzez otwieranie nowych salonów. Firma miała w portfolio 12 lokalizacji w Polsce, w których oferowano m.in. profesjonalne badania optometryczne, doradztwo w zakresie doboru szkieł korekcyjnych, opraw okularowych i soczewek kontaktowych, a ostatnio również aparatów słuchowych.
Medicover konsoliduje branżę optyczną
Równolegle do otwierania własnych salonów, Medicover chce rozwijać biznes optyczny poprzez akwizycje i konsolidację rynku. Przejęcie Bellevue Polska sp. z o.o. to pierwsze pozyskanie “top marki” z rynku.
W ramach akwizycji Medicover przejmie 20 salonów optycznych działających pod marką Lynx Optique w modelu franczyzowym. Salony Lynx Optique istnieją w Polsce od ponad 20 lat i cieszą się renomą czołowego gracza w segmencie premium.
Salony Lynx Optique znajdują się na terenie popularnych galerii handlowych zlokalizowanych w Warszawie (9), Krakowie (3), Wrocławiu (2), Poznaniu (2), Bydgoszczy (2), Gdyni (1) i Rumii (1).
Co drugi Polak musi nosić okulary lub soczewki
– Szacuje się, że co druga osoba w naszym kraju ma wadę wzroku wymagającą okularów korekcyjnych lub soczewek. W okresie pandemii doniesienia dotyczące problemów okulistycznych jasno wskazują, że zapotrzebowanie na efektywną diagnostykę i leczenie chorób oczu jest i będzie coraz większe. Dlatego przejęcie renomowanej sieci optycznej jest naturalnym krokiem w rozwoju naszej firmy, jak i odpowiedzią na potrzeby pacjentów – mówi Magdalena Lipczyńska, dyrektor Medicover Optyk.
Tłumaczy, że pozyskanie sieci Lynx Optique to także zwiększenie dostępności do usług optometrycznych dla pacjentów abonamentowych Medicover.
Oferta salonów Lynx Optique będzie także – jak dotychczas – adresowana do klientów indywidualnych.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Okulistyka dziecięca wymaga reformy. "Do systemu trzeba wpuścić optometrystów“
Długofalowe skutki COVID-19 to także pogorszenie wzroku dzieci [BADANIE]
Źródło: Puls Medycyny