Lepszy efekt terapeutyczny dzięki poprawie relacji lekarz-pacjent

Rozmawiał: Krzysztof Jakubiak
03-06-2015, 00:00

Od sposobu komunikowania się lekarza z pacjentem zależy sukces leczenia. O praktycznym znaczeniu tej umiejętności oraz możliwościach jej opanowania rozmawiamy z prof. dr. hab. n. med. Marcinem Wojnarem, kierownikiem Katedry i Kliniki Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, współtwórcą portalu www.trudnerelacje.pl.

Komunikacja w relacji lekarz-pacjent jest ważnym, aczkolwiek niedocenionym elementem praktyki lekarskiej.Temat staje się modny, choć nadal jest zaniedbany, szczególnie pod względem przygotowania lekarza do pracy zawodowej. W dotychczasowym programie studiów na kierunku lekarskim w ogóle nie ma zajęć z komunikacji. Studenci, którzy przychodzą na zajęcia do Kliniki Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, są już na czwartym roku studiów, ale o budowaniu relacji z pacjentem wiedzą bardzo niewiele. W trakcie zajęć z psychiatrii przekazujemy im podstawy tej wiedzy i pomagamy zbudować praktyczne...
Zobacz dalszą część…

Dostęp do tego i wielu innych artykułów otrzymasz posiadając subskrypcję Pulsu Medycyny

Subskrypcja elektroniczna
  • Nieograniczony dostęp do treści „Pulsu Medycyny” przez 12 miesięcy
  • Kilkadziesiąt tysięcy archiwalnych artykułów
  • E-wydanie „Pulsu Medycyny”
  • Powiadomienia i newslettery o najważniejszych informacjach dnia
124,00 100,81 zł netto
Prenumerata papierowa
  • Nieograniczony dostęp do treści „Pulsu Medycyny” przez 12 miesięcy
  • Kilkadziesiąt tysięcy archiwalnych artykułów
  • E-wydanie „Pulsu Medycyny”
  • Powiadomienia i newslettery o najważniejszych informacjach dnia
  • Papierowe wydanie „Pulsu Medycyny” co dwa tygodnie
178,20 zł 165,00 zł netto

Puls Medycyny

Praca i kariera / Lepszy efekt terapeutyczny dzięki poprawie relacji lekarz-pacjent
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.