Kasza spycha kartofla z talerza Kowalskiego

Michalina Szczepańska
opublikowano: 26-07-2012, 06:15

Jest moda na kaszę, ryż i makaron — przekonują producenci. Polacy jedzą coraz mniej ziemniaków — pokazują dane.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Przestajemy być narodem ziemniaczanym. Konsumpcja ziemniaków spada od lat. O ile w 2004 r. Polak jadł ich 129 kg rocznie (spożycie bilansowe na mieszkańca), to w 2010 r. już o 17 kg mniej.

Zobacz więcej

fot. iStockphoto

— Maleje zapotrzebowanie zgłaszane przez producentów wyrobów spirytusowych. Poza tym następuje wzrost zamożności społeczeństwa, które przez to rezygnuje z pospolitych produktów, jak ziemniaki, buraki i kapusta, na rzecz przetworzonych produktów zbożowych — mówi Krystyna Świetlik, profesor Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowego Instytutu Badawczego.

Ręce mogą więc zacierać producenci kaszy, choć — ich zdaniem — popytu nie napędzają zasobniejsze portfele Polaków, lecz moda na zdrowe odżywianie.

Nie wiadomo jednak, ile kg kaszy trafia rocznie na talerz przeciętnego Polaka, bo takich danych nikt nie zbiera. Zdaniem producentów, trendy prozdrowotne są też odczuwalne na rynku ryżu, którego wartość to około 265 mln zł rocznie, co przekłada się na spożycie 1,5 kg rocznie na osobę. Rosnącej popularności ryżu sprzyjać ma wzrost tempa życia.

Więcej w czwartkowym "Pulsie Biznesu" oraz archiwum PB>>

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Michalina Szczepańska

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.