Kampania społeczna "Servier dla serca" po raz 16.

IKA
03-10-2018, 14:35

Kampania „Servier dla Serca” organizowana jest od 2003 r. Tegoroczna, XVI już edycja odbywa się pod hasłem „Zabójczy duet”, a jej główny akcent położony został na współwystępowanie nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

W ramach kampanii w coroczną podróż po Polsce wyruszyła Mobilna Kardiologiczna Poradnia Servier, która oferuje badania i konsultacje lekarskie w zakresie chorób układu sercowo-naczyniowego. Już od września mieszkańcy 11 polskich miast mogą skorzystać z bezpłatnych badań, obejmujących pomiar wskaźnika BMI oraz ciśnienia tętniczego, a także stężenia glukozy i cholesterolu we krwi. W uzasadnionych przypadkach zapewniona jest również możliwość skorzystania z konsultacji kardiologicznej oraz poszerzonej specjalistycznej diagnostyki (EKG). Dodatkowo badaniom towarzyszą działania o charakterze edukacyjnym, mające na celu budowanie świadomości uczestników na temat zagrożeń związanych z chorobami układu sercowo-naczyniowego i ich profilaktyki.

Na XVI edycję kampanii studenci medycyny i autorzy kanału YouTube „Najprościej Mówiąc” Mikołaj Kolasiński i Marcin Czekała przygotowali film edukacyjny. W prosty sposób przedstawia on związek nadciśnienia tętniczego i stężenia cholesterolu z ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: IKA

Najważniejsze dzisiaj
Puls Medycyny
Kardiologia / Kampania społeczna "Servier dla serca" po raz 16.
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.