Kampania Edukacyjna „Rada na Raka”

oprac. maj
25-05-2016, 10:55

Stowarzyszanie „Gladiator” rozpoczyna Ogólnopolską Kampanię Edukacyjną „Rada na Raka”. Kampania ma na celu edukację na temat życia z nowotworem gruczołu krokowego w oparciu o trzy najważniejsze dla pacjenta filary – medyczny, psychologiczny i finansowy.

Stowarzyszanie „Gladiator” rozpoczyna Ogólnopolską Kampanię Edukacyjną „Rada na Raka”. Kampania ma na celu edukację na temat życia z nowotworem gruczołu krokowego w oparciu o trzy najważniejsze dla pacjenta filary – medyczny, psychologiczny i finansowy. W ramach kampanii będzie prowadzone doradztwo chorym, ich rodzinom oraz bliskim m.in.:

  • jak żyć z rakiem prostaty i skutecznie go leczyć,
  • jak oswoić chorobę od strony psychologicznej, aby nie stracić poczucia wartości i być aktywnym partnerem lekarza prowadzącego,
  • jak poradzić sobie z bardziej przyziemną stroną choroby onkologicznej, czyli finansami – jak założyć subkonto w organizacji pozarządowej, jak pozyskiwać środki pieniężne i na co można je przeznaczać.

W ramach kampanii został wydany poradnik dla pacjentów. W planach - przygotowanie filmu edukacyjnego oraz przeprowadzenie warsztatów dla pacjentów z rakiem prostaty i ich rodzin w wybranych miastach Polski. Najbliższe dwa odbędą się 7 czerwca  w Warszawie oraz 28 czerwca w Kielcach. 

Konsultantem medycznym programu „Rada na Raka” jest dr Roman Sosnowski z Kliniki Nowotworów Układu Moczowego Centrum Onkologii, natomiast edukacją psychologiczną zajęła się dr Mariola Kosowicz z Zakładu Psychoonkologii w Centrum Onkologii. Naszym partnerem jest Program Edukacji Onkologicznej, realizowany przez Fundację „Tam i z powrotem” oraz Fundacja Onkologiczna „Alivia”, odpowiedzialna za edukację w aspekcie finansowym choroby. Patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne. Nasze działania wspiera także Polskie Towarzystwo Onkologiczne. Środki na realizację kampanii pozyskaliśmy dzięki grantowi edukacyjnemu firmy Bayer.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: oprac. maj

Puls Medycyny

Onkologia / Kampania Edukacyjna „Rada na Raka”
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.