Jedzmy jogurty!

PAP, IKA
opublikowano: 29-01-2013, 12:40

Osoby, które często jedzą jogurty, mają zwykle lepiej zbilansowaną dietę, bogatszą w składniki odżywcze, w porównaniu z tymi, którzy nie sięgają po mleczne przetwory – pokazuje badanie, którego wyniki zostały opublikowane w magazynie „Nutrition Research”

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Badacze przeanalizowali dane pochodzące od ponad 6,5 tys. dorosłych w wieku 19-89 lat. Odpowiadali oni na bardzo szczegółową ankietę (126 pytań) dotyczącą spożycia niektórych produktów w ciągu ostatnich lat. Jednym z nich był jogurt (jedna porcja). Odpowiedź należało wybrać z dziewięciostopniowej skali punktowej, gdzie najniższa wartość oznaczała „nigdy nie jadam lub jedną porcję na miesiąc”, a najwyższa „częściej niż sześć porcji dziennie.”

Jedzenie jogurtu zadeklarowało 53,8 proc. uczestników – 64 proc. wśród kobiet i 41 proc. wśród mężczyzn. Średnio spożywali oni 2,25 szklanki tygodniowo. Okazało się, że osoby jadające jogurt oprócz lepiej zbilansowanej diety lepiej przyswajały potas. Miały też o 48 proc. mniejsze prawdopodobieństwo niewłaściwego poziom wapnia, o 38 proc. mniejsze ryzyko niedoborów magnezu i o 55 proc. mniejsze niebezpieczeństwo niedoborów wit. B12.

Według zaleceń powinno się spożywać trzy porcje nabiału dziennie, w tym mleko i niskotłuszczowe jego przetwory. Jedna porcja to np. szklanka mleka lub jogurtu albo 30 g sera żółtego. Jedna szklanka niskotłuszczowego jogurtu ma podobną wartość jak szklanka niskotłuszczowego mleka, ale w przybliżeniu zawiera o 50 proc. więcej potasu, wapnia i magnez.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: PAP, IKA

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.